KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    České dráhy zařadily do provozu 32 starších rakouských vozů

České dráhy zařadily do provozu 32 starších rakouských vozů

Publikováno: 17.10.2011, Aktualizováno: 31.10.2011 11:24
Rubrika: Kolejový průmysl

České dráhy v nejbližších dnech uvedou do provozu 32 starších rakouských vagonů, které společnost koupila letos v květnu za 46 milionů korun. Cestující se s nimi zpočátku setkají na expresních vlacích jedoucích z Prahy do Luhačovic, Veselí nad Moravou a Zlína. Novinářům to oznámil mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

"Tyto vozy nabízejí vyšší kvalitu cestování oproti současným vozům z bývalého východního Německa," uvedl Šťáhlavský. Cestující v nich budou mít především více prostoru, protože obvyklé oddíly s osmi sedadly nahradila kupé se šesti místy. Sedačky v rakouských vozech jsou polohovatelné a potažené textilním potahem, zatímco nyní běžné lavice mají potah z koženky.

Od nového jízdního řádu, který začíná platit v prosinci, počítá dopravce se zařazením těchto vozů do expresních vlaků a některých rychlíků mezi Prahou, Olomoucí, Vsetínem nebo Veselím nad Moravou, kde využijí maximální rychlost 160 kilometrů v hodině.

Podle Šťáhlavského bude zhruba polovina z těchto vagónů jezdit v původním červeném provedení rakouských drah, v roce 2012 všechny čeká modernizace interiéru a dostanou jednotnou modrošedou podobu rychlíkových vozů ČD.

Další modernizaci vagonů rychlíkových souprav umožní podle dopravce zavedení souprav Viaggio Comfort známých pod názvem Railjet. Kvůli jejich nasazení na mezinárodních tratích bude možné přesunout modernizované a klimatizované soupravy z dnešních spojů EuroCity a InterCity na desítky rychlíkových spojů. Zároveň s tím z tuzemských kolejí zmizí nejstarší vagony vyrobené před čtyřiceti lety, slíbily ČD.

České dráhy vlastní 650 vozů pro mezistátní dopravu, z nichž je přibližně 150 vozů starších 30 let a přes 400 vozů je ve věku 21 až 30 let. Nákup Railjetů, tedy 112 nových vozů, tak představuje podstatné omlazení osobních vozů pro dálkové vlaky.

České dráhy se snaží zvyšovat úroveň služeb a modernizovat vozový park kvůli nástupu konkurence v osobní železniční dopravě. Letos v září na trati Praha - Ostrava spustila dálkové vlaky společnost RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury a později ohlásila zájem o trať Praha - Brno - Břeclav. Od prosince 2012 chce na trasu mezi Prahou a Ostravou vyjet společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.

Rozšiřování a modernizaci vozového parku umožnily Českým drahám dlouhodobé smlouvy o provozu osobní dopravy z roku 2009. Na nákup a opravy lokomotiv a vagónů firma získala peníze také z dluhopisů; v červnu vydala dluhopisy za 300 milionů eur (asi 7,4 miliardy korun) a zájem o ně převýšil nabídku zhruba o třetinu. Pro letošní rok firma plánuje do obnovy vagonů, lokomotiv a vlakových souprav investovat až 8,6 miliardy korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice