Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí
Nejvyšším mostem v Praze, s výškou až 65 m nad údolím, bude brzo dálniční most, který se klene přes Lochkovské údolí.
Most je navržen ve směrovém oblouku 747,5 m, v podélném sklonu 2,4 % a příčném dostředném sklonu 4 %. Nosný systém mostu tvoří
spolu s truhlíkem tvaru rozšířeného U také jeden vnitřní a dva vnější svařované podélníky profilu I. Tyto podélníky jsou podepřeny pomocí trubkových vzpěr. Na horním povrchu pásnic i podélníků jsou navařeny spřahovací trny a podélníky jsou navzájem příčně propojeny.
Mostovku šířky až 35,2 m tvoří železobetonová spřažená deska tloušťky od 35 do 65 cm z betonu C 35/45 XF2. Do betonu jsou pro omezení vzniku smršťovacích trhlin přidávána polypropylenová vlákna. Upravená receptura byla schválena po úspěšných průkazních a kontrolních zkouškách.
V podélném směru je železobetonová spřažená deska rozdělena na 18 betonážních taktů o různých délkách, a to od 22 bm do cca 30 bm, železobetonová deska spolyká celkem 1.800 t armatury a přes 5.700 m3 betonu. Bednění monolitické spřažené železobetonové desky je ve vnitřní části tubusu navrženo klasické, na stojkách. Ale obě křídla mostní konstrukce si vyžádala nové originální řešení, využívající závěsné posuvné vozíky zavěšené přímo na ocelové konstrukci mostu. Tyto vozíky, vždy 2 a 2 na každém konci mostu slouží pro pojezd bednění křídel a středních částí desky.
Dodavatelem závěsných vozíků a bednění mostovky je společnost CSI group a. s., která se spolupodílela na projekci vozíků, vozíky smontovala a osadila na ocelovou konstrukci vysunutého mostu. Po uložení armatury v jednotlivých taktech následně provádí i náročnou betonáž železobetonové mostovky. Průběh montáže vozíků a betonáže spřažené desky je dokumentován na přiložených obrázcích.