KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Z Harrachova do Polska začnou v sobotu po 65 letech jezdit vlaky

Z Harrachova do Polska začnou v sobotu po 65 letech jezdit vlaky

Publikováno: 26.8.2010, Aktualizováno: 27.8.2010 15:50
Rubrika: Kolejový průmysl

Po 65 letech vyjedou v sobotu na malebnou horskou trať Harrachov - Jakuszyce - Sklářská Poreba pravidelné osobní vlaky. Jezdit už měly od začátku prázdnin, kvůli technickým problémům na polské straně však nebylo možné provoz spustit. Od konce září by měly vlaky dojet až do Kořenova, informoval dnes ČTK mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.

Vlaky zatím v létě jezdily jen ze Sklářské Poreby do Jakuszyc, odkud museli lidé do Harrachova autobusy. To se změní od soboty, kdy začne jezdit denně šest vlaků v každém směru. Od 25. září bude možné dojet vlakem až do Kořenova, do té doby však provoz omezí výluka v úseku Tanvald - Kořenov, kde se buduje nová zastávka Desná-Riedlova vila. Lidé se do té doby z Tanvaldu do Kořenova dostanou autobusem.

Na železnici se doprava zastavila na podzim 1945. V té době to byla jedna z nejmodernějších tratí v zemi. Zatímco na českém území z Tanvaldu do Kořenova zajišťovaly dopravu ozubnicové lokomotivy, kvůli kterým byla trať z roku 1902 před několika lety prohlášena technickou památkou, dál do Polska byla trasa elektrifikovaná. Dnes už to ale připomíná jen stožár v kořenovském muzeu. O obnovu trati usilovali starostové na obou stranách hranice od roku 1991. Slibují si od ní zlepšení přeshraničních kontaktů a rozvoj turistiky.

Trať z Harrachova do Sklářské Poreby je dlouhá bezmála 16 kilometrů, z toho asi kilometr je na českém území. Rekonstrukce stála dohromady 5,061 milionů eur (130 milionů Kč), projekt financovala z podstatné části Evropská unie z programu přeshraniční spolupráce Cíl3 ČR-Polsko, která dala 85 procent, zbytek šel z národních zdrojů. Česká část stála 800 000 eur (20 milionů Kč). Podstatná část železnice leží na polské straně, na české bylo třeba opravit jen zhruba kilometr kolejí od harrachovského nádraží ke státní hranici.

Na české straně bude dopravu zajišťovat Viamont a v Polsku regionální dráhy. Liberecký kraj zaplatí letos za provoz na svém území dva miliony korun. Smlouvu s dopravcem schválili krajští radní. Provizorní autobusový provoz dosud financovala polská strana, Liberecký kraj nic nestál.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice