KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Vysokorychlostní vlaky ICE 4 z produkce Siemens zahájily pravidelný provoz

Vysokorychlostní vlaky ICE 4 z produkce Siemens zahájily pravidelný provoz

Publikováno: 9.1.2018
Rubrika: Kolejový průmysl

Německé dráhy (DB) představily v prosinci 2017 v pravidelném provozu nové vlakové jednotky ICE 4. Pět prvních vlaků bude vozit cestující na lince Hamburk – Mnichov a Hamburk – Stuttgart. Dalších devět souprav doplní vozový park DB už letos v létě. Společnost Siemens dodá celkem 119 těchto vlaků do roku 2023, z nichž rovná stovka bude složena z 12 vozů a zbylých 19 souprav bude sedmivozových.

Prostřednictvím vlaků ICE 4 plánují Německé dráhy splnit ambiciózní cíle. Dle strategie dopravce schválené v roce 2015 se jedná o rozšíření dálkových spojů o 25 procent do roku 2030. DB chtějí přilákat dalších 50 milionů cestujících ročně a ICE 4 se stanou páteří dálkových spojů.

„ICE 4 je nová vlajková loď pro naše dálkové trasy a vytváří nový standard pro cestující: mnoho úložného prostoru pro zavazadla, elegantní restauraci a inovativní koncept osvětlení zajistí vysokou úroveň komfortu. Je to také první vlak typu ICE, kde mohou cestující převážet kola. Díky kompletně renovované sekci pro rodiny a oddělení pro rodiče s dětmi přinášíme rodinám ještě více pohody během cest,” říká Birgit Bohle, předsedkyně představenstva společnosti DB Fernverkehr AG.

„Vlaky ICE 4 jsou největší zakázkou, kterou jsme získali v téměř 170leté historii koncernu Siemens. Realizace objednávky pokračuje, jak bylo dohodnuto, a pravidelný provoz by měl začít přesně podle plánu. Díky unikátnímu technologickému konceptu vytváří tento vlak nový standard meziměstské dopravy,“ vysvětluje Sabrina Soussan, ředitelka divize Mobility koncernu Siemens AG.

„Český Siemens pravidelně spolupracuje na řadě projektů vysokorychlostních vozidel, které Siemens dodává do různých zemí světa. U vozidel ICE 4 spolupracovalo naše vývojové a konstrukční centrum na některých prvcích interiéru, ale například i na návrhu zdvihací plošiny pro invalidy nebo na integraci mezivozových přechodů. V oblasti hardwarového řízení se jednalo o skupiny vysokého napětí, palubního bistra, požárních hlásičů a systému vnitřního i vnějšího osvětlení,“ dodal Roman Kokšal, ředitel divize Mobility společnosti Siemens Česká republika.

Vlakové jednotky ICE 4 byly navrženy s nejvyšší mírou flexibility. Z pěti typů vozů je možné uspořádat celkem 24 konfigurací vlaku, jenž lze přizpůsobit kapacitním požadavkům, maximální rychlosti i profilu trati. Předpokladem pro volně konfigurovatelné vlaky bylo vyvinutí takového hnacího vozu, který soustředí všechny trakční komponenty do jednoho vozu. Proto jsou pod podlahou hnacích vozů uloženy trakční komponenty i komponenty pro napájení. Vlaky jsou sestaveny z hnacích vozů, servisního vozu, prostředních vozů a dvou koncových vozů. Například 12vozová jednotka ICE 4 je poháněna šesti hnacími vozy a může dosáhnout maximální provozní rychlosti až 250 km/h.

Jednotka složená z 12 vozů je 346 metrů dlouhá, má 830 míst k sezení a velké zavazadlové regály poblíž sedadel. Oddělení pro rodiny poskytuje více prostoru ve srovnání s dřívějšími modely. V soupravě je také volný prostor pro uložení dětských kočárků, který se nachází v části pro rodiče s dětmi. Pro cestující na invalidním vozíku jsou vyčleněna čtyři místa a vůbec poprvé je možný převoz jízdních kol: osm míst lze rezervovat v koncovém voze.

Inovativní osvětlení se mění podle denní doby a vytváří příjemnou atmosféru uvnitř vozidla. Časně z rána systém dokáže nastavit tlumené světlo, při východu slunce se přepíná do teplých a stimulujících tónů, než se rozsvítí normální denní osvětlení. Večer pak osvětlení simuluje západ slunce.

Díky novému typu klimatizace je možné komfortně regulovat teplotu uvnitř vozidla i při venkovních teplotách od mínus 25 do plus 45 stupňů Celsia. Systém má dva redundantní chladicí systémy, které zajišťují, že při výpadku jednoho druhý pokračuje v chodu.

Nová moderní sedadla mají vylepšené opěrky hlavy. Při nastavení se zádová opěrka nenaklání dozadu, ale spíše posouvá v rámci sedadla tak, aby neomezovala cestujícího v další řadě. Každé sedadlo v první třídě má vlastní elektrickou zásuvku a lampičku na čtení. Rezervace a čísla sedadel jsou dobře viditelná, jelikož jsou integrovány do opěrky hlavy. Nové jednotky jsou pokryty připojením k internetu s pomocí více poskytovatelů, která využívá poslední Wi-Fi technologii. Systém umožňuje spojení přes nejrychlejší datovou síť (LTE, 3G), zatímco je vlak v provozu, a kumuluje kapacity poskytovatele sítě, aby mohly být zpracovány vyšší objemy dat. Díky tomu mohou cestující využívat rychlejší a stabilnější WLAN připojení.

Celá flotila vlaků ICE 4 je vybavena jednotným evropským vlakovým zabezpečovacím zařízením ETCS (European Train Control System). Díky tomu mohou být vlaky už od prosince 2018 nasazeny na nové vysokorychlostní trati mezi Berlínem a Mnichovem.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Vysokorychlostní vlaky ICE 4 z produkce Siemens Vysokorychlostní vlaky ICE 4 z produkce Siemens

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (54x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (44x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice