KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Vysočina získá 17 nových motorových vozů, první vyjel na trať

Vysočina získá 17 nových motorových vozů, první vyjel na trať

Publikováno: 28.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:16
Rubrika: Kolejový průmysl

Z hlavního nádraží v Jihlavě dnes vyjel na železniční trať nový motorový vůz Regio-Shuttle od společnosti Stadler. Do listopadu 2012 jich bude po Vysočině vozit cestující celkem 17. Zakázka přijde České dráhy na 898 milionů korun, z čehož EU ji bude dotovat z Regionálního operačního programu Jihovýchod 219 miliony korun. Motorové vozy nabízejí cestujícím bezbariérový nástup, klimatizované prostory, audiovizuální informační systém i moderní sociální zázemí. Dalších 16 vozů České dráhy postupně nasadí na Liberecku, řekl novinářům náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

"Zcela nové vozy a v takovém rozsahu jsme na Vysočinu dodali naposledy před více než dvaceti lety. Vedle nákupu nových vozidel jsme ale nemalé prostředky investovali do modernizace dalších souprav, ať už se jedná o Regionovy nebo o revitalizované patrové vozy, které jsme představili veřejnosti letos na konci dubna," uvedl Blažek.

První vůz Regio-Shuttle bude podle náměstka hejtmana Libora Joukla na Vysočině jezdit mezi Humpolcem, Havlíčkovým Brodem a Ždírcem na Doubravou. Další "motoráky" podle něj budou postupně nasazovány na tratě mezi Počátky, Žirovnicí a Havlíčkovým Brodem, dále mezi Havlíčkovým Brodem a Křižanovem a také na tratích Jihlava - Třebíč, Žďár nad Sázavou - Nové Město na Moravě, Křižanov - Velké Meziříčí. Jezdit by mohly i na spoji Okříšky - Moravské Budějovice nebo Horní Cerekev - Obrataň.

První z nových motorových vozů Regio-Shuttle RS 1 od společnosti Stadler byl vyroben v jejím berlínském závodě. Na tratích v Bavorsku a Durynsku jich různí dopravci provozují kolem 400. V Česku nahradí starší soupravy, například v Libereckém kraji zásadně omezí provoz starších motorových vozů řady 810 známých jako "kufr". Zakázka pro Liberecký kraj přijde ČD na 878 milionů Kč a EU by se na ní měla podílet přibližně 300 miliony korun.

Nízkopodlažní čtyřnápravový vůz Regio-Shuttle RS 1 poháněný dieselovými motory určený k regionální dopravě nabízí cestujícím 70 míst k sezení. Po kolejích dokáže jet rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Na Vysočině bude v provozu vůz s označením 841, v Libereckém kraji řady 840 upravený pro provoz české nestrmější železnice. Tam bude tento typ vozu oficiálně představen veřejnosti v pátek 4. listopadu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (52x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (42x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice