KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Vlaky ČD ujedou méně kilometrů, na pěti tratích provoz utichne

Vlaky ČD ujedou méně kilometrů, na pěti tratích provoz utichne

Publikováno: 22.11.2010, Aktualizováno: 23.11.2010 10:28
Rubrika: Kolejový průmysl

Vlaky Českých drah ujedou od nového jízdního řádu, který začne platit 12. prosince, mírně nižší počet kilometrů. Zástupci drah dnes na tiskové konferenci odhadli meziroční změnu zhruba na jedno procento. Na pěti lokálkách provoz skončí zcela, neboť zde kraje spoje neobjednaly. Jízdné se zásadně nezmění, cena vzroste pouze u víkendových síťových jízdenek.

V dálkové dopravě dráhy zruší některé málo vytížené rychlíky, od prosince nebude jezdit například polední pár vlaků mezi Prahou a Hradcem Králové. Na koridorové trati z Prahy do Českých Budějovic se zruší letní spoj z Prahy do Nového Údolí, nebude jezdit ani mezinárodní vlak Matthias Braun z Prahy přes jižní Čechy do Salzburku.

Naopak na páteřní trase z Prahy na Moravu bude o sobotách, nedělích a svátcích doplněn spoj pendolino, vnitrostátní spoje Landek a Leoš Janáček na trase Bohumín - Praha - Bohumín pojedou nově přes Český Těšín až do Žiliny. České dráhy rovněž obnoví spoj Slovenská strela soupravou pendolino z Prahy do Bratislavy.

V regionální dopravě provoz na pěti tratích skončí. Vlaky přestanou jezdit na tratích Heřmanův Městec - Chrudim město, Velká Kraš - Vidnava, Moravské Budějovice - Jemnice, Dívčice - Netolice a Litovel - Mladeč. Podle náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka tady krajské úřady vlakové spoje neobjednaly.

Změny v tarifech se od nového jízdního řádu dotknou zejména víkendové jízdenky SONE+. Její dražší verze s platností po celé ČR bude platit ve všech vlacích a cena se zvýší o 100 korun na 550 Kč. Levnější jednodenní jízdenka pro až dva dospělé a tři děti už nebude platit pro celou ČR, ale jen na území jednoho kraje s mírnými přesahy do sousedních regionů. Bude ale nově platit ve všech vlacích, nikoliv jen v osobních a spěšných. Cena levnější verze SONE+ se bude lišit podle krajů; dosud stála 150 korun, nově například v Libereckém kraji vyjde na 200 Kč.

U zákaznického jízdného si budou moci cestující nově nahrát na In-Kartu až poloviční slevu z obyčejného jízdného, ročně ale zaplatí paušál 2 990 korun. Dosud bylo možné s In-Kartou jezdit se slevou jen 25 procent, při roční platbě 450 korun. Tato nabídka zůstane zachována.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (52x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (42x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice