KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Vítkovice vyvinuly nejvýkonnější lokomotivu na CNG v Evropě

Vítkovice vyvinuly nejvýkonnější lokomotivu na CNG v Evropě

Publikováno: 19.6.2011, Aktualizováno: 28.6.2011 13:43
Rubrika: Kolejový průmysl

Dceřiná společnost VÍTKOVICE Doprava z holdingu VÍTKOVICE MACHINERY GROUP vyvinula nejvýkonnější lokomotivu na stlačený zemní plyn (CNG) v Evropě. Prototyp představila tento týden na veletrhu Czech Raildays 2011 v Ostravě. Lokomotiva má výkon 520 kilowattů a předpokládaný dojezd 510 kilometrů. Je určena pro tažení lehkých vlaků. Vývoj stál 55 milionů korun. ČTK to sdělila mluvčí holdingu Eva Kijonková.

"Lokomotiva umožní dosáhnout především snížení provozních nákladů, a to především nákladů na palivo, snížení emisí a snížení hladin hluku," uvedl generální ředitel Vítkovice Doprava Jaromír Scelavík. Lokomotiva vznikla přestavbou klasického stroje, která byla zaměřena na dosažení maximální zásoby CNG.

Konstrukční řešení umožnilo získat prostor pro ocelové lahve s plynem o průměru 360 milimetrů. "Tím byl dosažen komfortní dojezd lokomotivy na dlouhou vzdálenost. Lokomotivy jsou osazeny dvěma novými motory TEDOM TG 250 a AV CNG, každý s výkonem 260 kilowattů," konstatoval Scelavík. Výkonové parametry lokomotivy prověří ve zkušebním provozu České dráhy. Testy začnou v červenci.

Loni firma na veletrhu představila lokomotivu na CNG s označením lok 703.8, výkonově jednu z nejmenších. "Letošní model je o řád výše. Lokomotiva 714 patří do kategorie strojů pro střední posun a vedení lehkých vlaků," uvedl Scelavík.

Již loňský exponát zaujal odborníky. Lokomotiva 703.8 na CNG získala před několika dny v soutěži "Dopravní stavba, technologie a inovace roku 2010" hlavní cenu v kategorii Výrazné inovace dopravních prostředků. "To je samozřejmě významné ocenění, které nám otevírá dveře k dalším projektům," dodal Scelavík.

Vítkovice se zaměřují na ekologický a levnější pohon na CNG delší dobu. Vyvíjejí s experty například nové motory s pohonem na CNG nebo chtějí vybudovat síť plnicích stanic s tímto palivem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (35x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice