UniControls vybaví systémem nadřazeného řízení dalších 23 souprav metra v čínském Chengdu, hlavním městě provincie S’-čchuan
Společnost UniControls, významný hráč a mezinárodně uznávaný dodavatel řídicích systémů a elektronických zařízení v oblastech železniční dopravy a průmyslovém řízení, uzavřela další z řady kontraktů s japonským dodavatelem trakčních pohonů společností Toyo Denki Seizo na dodávku 23 trainsetů systému nadřazeného řízení pro vozy metra linky 1 v čínském městě Chengdu. Hlavní město provincie S’-čchuan na jihozápadě Číny se tak dočká dalšího prodloužení linky 1 o další stanice metra a dalších souprav metra. Otevření prodloužené linky 1 je plánováno v roce 2018. Výrobcem souprav je největší výrobce kolejových vozidel na světě – čínská společnost CRRC.
Společnost UniControls již v minulosti vybavila systémem nadřazeného řízení souprav metra ve městě Chengdu vozy provozované na lince 1 i lince 2. Celkem je nyní v provozu 121 šestivozových souprav metra, které se nyní rozšíří o dalších 23 šestivozových souprav. Celkový počet souprav metra ve městě Chengdu se systémem nadřazeného řízení od společnosti UniControls bude v roce 2018 úctyhodných 146. Jen pro srovnání – pražské metro provozuje 146 pětivozových souprav na všech třech trasách dohromady.
Jednání mezi UniControls a japonským partnerem pro tuto sérii bylo započato v roce 2015, po úspěšné realizaci sériových dodávek systému TCMS pro vozy metra linky 2 v Chengdu. „Uzavřením tohoto kontraktu se potvrdilo, že jsme úspěšně navázali na předchozí spolupráci. V první fázi se počítalo s harmonogramem dodávek 3 trainsetů v září 2016 a 20 trainsetů v průběhu roku 2017. Z dalších jednání ale vyplynula nutnost dodání všech 23 trainsetů již do konce roku 2016,“ říká Ing. Antonín Felber, předseda představenstva a generální ředitel společnosti UniControls a.s.
UniControls je dlouhodobým dodavatelem dílů TCMS pro renomovaného japonského výrobce trakčních celků pro kolejová vozidla Toyo Denki Seizo. Japonská společnost získala zakázku na dodávky elektrické výzbroje souprav metra pro čínský trh a požadovala TCMS zcela v souladu s evropskými standardy, především IEC61375, které se liší od místních technických norem. Společnost Toyo Denki hledala vhodného subdodavatele takového systému a jako nejvhodnějšího vybrala českou společnost UniControls.
UniControls dodává veškeré HW díly (VCU01, TCN-GW01, DISPL-1, RIO, vývojové, konfigurační a diagnostické nástroje UniCAP, DrWiew, CSS, UDS), aplikační SW je v kompetenci zákazníka. Aby byl takový model spolupráce úspěšný, předcházela dodávkám fáze masivní technické podpory, včetně podrobného školení na vývojové prostředí UniCAP. Tak, jako v jiných projektech, i zde tvoří technická podpora službu, na kterou se může zákazník kdykoli obrátit a dostane se mu profesionální pomoci.
UNITRACK TCMS - Systém nadřazeného řízení vlaku
Nejdůležitější vlastnosti:
- Vlaková sběrnice WTB a vozidlová sběrnice MVB dle IEC 61375
- Velká variabilita v připojení dalších palubních systémů
- Bezdrátový přenos dat v sítích GSM/GSM-R/UMTS a WiFi
- Procesorové a zobrazovací jednotky programovatelné v jazycích PLC a C/C++
- Vzdálené a lokální I/O pro analogové a dvouhodnotové signály
- Redundance klíčových komponent
- Rozsáhlý soubor diagnostických funkcí
UNITRACK TCMS je robustní, modulární a škálovatelná platforma pro realizaci systémů nadřazeného řízení (TCMS) na míru dle požadavků zákazníka. Pro snadnou integraci funkcí palubních systémů poskytuje komunikační síť, zařízení a softwarové nástroje. Systém nabízí redundanci všech klíčových komponent pro zajištění vysoké spolehlivosti a dostupnosti.
Řídicí a diagnostické funkce TCMS jsou prováděny řídicími jednotkami, zobrazovacími jednotkami a I/O systémy. Pro jejich snadné programování v jazycích PLC podle standardu IEC 61131-3 je určeno integrované vývojové prostředí UniCAP IDE. Ukládání podrobných diagnostických záznamů v zařízeních a vzdálený přístup přes Ethernet rozšiřují možnosti diagnostiky a přispívají k rychlejšímu nasazení systému.
UNITRACK TCMS poskytuje kompletní komunikační infrastrukturu založenou na vlakové sběrnici WTB a vozidlové sběrnici MVB dle normy pro vlakovou komunikační síť TCN(IEC 61375). Interoperabilita s vozidly různých výrobců je zajištěna na vlakové úrovni splněním požadavků standardu UIC 556. Komunikační možnosti lze rozšířit o sběrnice MVBa CANopen a řadou sériových rozhraní RS-232/422/485.
UNITRACK TCMS nabízí bezdrátovou datovou komunikaci v 3G/4G, GSM-R a Wi-Fi sítích a umožňuje tak zařízením vlaku vyměňovat si data s různými pozemními systémy.
Implementace:
ŠKODA TRANSPORTATION (Česká republika) -Dopravní podnik města Petrohrad (Rusko), Souprava metra řady 18Mt, 19Mt a 20Mt; TOYO DENKI (Japonsko) -Dopravní podnik města Chengdu (Čína), Soupravy metra pro Chengdu, Linka 1; PARS NOVA (Česká republika) -ČD – České dráhy (Česká republika), Elektrické lokomotivy řady 362 a 242.
Komplexní řídicí a komunikační systémy skupiny UniControls používají zejména výrobci kolejových vozidel, železniční dopravci a průmyslové společnosti v České republice i mimo ni. Mezi významné zákazníky v České republice patří ČD, Metro/DPHMP (vlakový dispečink všech tří tras pražského metra), SŽDC i energetické společnosti jako např. ČEZ (řídicí systém elektrárny Počerady). Mezi nejvýznamnější zahraniční zákazníky patří např. japonská společnost Toyo Denki (dodávky nadřazeného řízení pro vozy metra v čínském Chengdu), čínská dopravní univerzita v Dalianu (metro v Číně, Turecku, Indii, Argentině a nově i v západoafrické Ghaně), francouzská společnost Alstom, státní dopravce ve Finsku a mnoho dalších. Společnost UniControls rovněž uvedla do provozu komplexní automatizaci tranzitu plynu na Slovensku pro eustream.
Další informace najdete na www.unicontrols.cz.