KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Jančurův RegioJet vyjede na trať mezi Prahou a Ostravou 26. září

Jančurův RegioJet vyjede na trať mezi Prahou a Ostravou 26. září

Publikováno: 2.9.2011, Aktualizováno: 8.9.2011 09:29
Rubrika: Kolejový průmysl

Soukromý železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency vyjede na trasu mezi Havířovem, Ostravou a Prahou poprvé 26. září. ČTK to dnes oznámil mluvčí Aleš Ondrůj. Jízdenky se začnou prodávat v prodejních místech Student Agency či na webu www.regiojet.cz od příští středy. Firma slibuje nadstandardní komfort cestování, o něco málo rychlejší jízdu než státní dopravce České dráhy (ČD) a srovnatelnou cenu za jízdenku, již nyní ČD nabízejí jako nejlevnější variantu.

Vlaky RegioJetu vyjedou v první fázi jako pětivozové soupravy s celkovou kapacitou až 240 míst k sezení. Zatím budou jezdit dvě tréninkové soupravy. Jízdní řád představí firma příští středu.

V plné síle vyjede RegioJet od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád. "Nabídneme celkem devět párů spojů. Do Prahy budeme vyjíždět každé dvě hodiny, ve špičce pak každou hodinu," řekl ČTK majitel skupiny Radim Jančura.

Vlaky RegioJet, natřené v melounově žluté barvě, budou vyjíždět z Havířova na Karvinsku. V Ostravě budou moci cestující nastoupit na zastávce Stodolní ulice, na hlavním nádraží a nádraží v Ostravě-Svinově. Dále pak budou spoje pokračovat po trase Olomouc, Zábřeh na Moravě, Ústí nad Orlicí, Pardubice a Praha.

Cesta mezi Ostravou a Prahou má trvat dopravci tři a půl hodiny. Jízdenky budou stát od 230 korun. Mezi Olomoucí a Prahou budou ceny jízdenek začínat na 190 Kč. V ceně mají mít pasažéři kávu, vodu a čaj, denní tisk, dále bezdrátové připojení k internetu. Při jízdě se o ně budou starat stevardi a stevardky: na pět vozů podle Ondrůje připadne celkem sedm stevardů. Další občerstvení, včetně například suši, si budou moci cestující koupit i ve vlaku.

Palubní personál se od začátku září stará o pasažéry na trati mezi Prahou a Ostravou i ve vlacích Českých drah. Stevardky cestujícím podle ČD rozdávají denní tisk a nabízejí jim teplý nebo studený nápoj zdarma. ČD prodávají jízdenku do Ostravy za 329 Kč se základní In-kartou 25 a za 219 Kč s In-kartou 50.

RegioJet není jediným soukromým přepravcem, který má plány jezdit na frekventované trase Praha – Ostrava. Od prosince 2012 chce na stejnou trasu vyjet společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.

Skupině Student Agency vzrostl v pololetí meziročně obrat o 35 procent na 2,85 miliardy korun. Dopravce plánuje za rok 2011 obrat ve výši 5,5 miliardy, což by oproti roku 2010 mělo být navýšení o více než miliardu korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Diskuse

Jančurův RegioJet vyjede na trať mezi Prahou a Ostravou 26. září

Super
Tak  zahájení provozu proběhlo úspěšně http://www.regiovlaky.cz/regiojet-zahajeni-provozu-praha-ostrava a je to super, že ČD má konečně konkurenci....
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 10.6.2013 15:25vstup do diskuse >>

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“ (75x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Miroslav Havelka, MBA, jednatel společnosti MSV interier s. r. o., která se ...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (55x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (50x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice