KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Turecké ocelárny koupí od CZ LOKO šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600

Turecké ocelárny koupí od CZ LOKO šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600

Publikováno: 17.12.2018, Aktualizováno: 18.12.2018 10:42
Rubrika: Kolejový průmysl

Největší turecké ocelárny Isdemir koupí v příštím roce šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600, vyráběných společnosti CZ LOKO. Ta vyšla vítězně z výběrového řízení a kontrakt už stvrdila podpisem smluv. V provozu nahradí zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce.

Lokomotivy se vyznačují menší spotřebou provozních hmot, nižšími náklady na údržbu a vyšším komfortem pro obsluhující personál. Firma CZ LOKO naváže v Turecku na dodávku motorových lokomotiv 744.704 – L18 a 744.705 – L19, které loni převzala ocelárna Erdemir. I ta je součástí holdingu OYAK, který patří k nejvýznamnějším průmyslovým skupinám v zemi.

Ocelárna Isdemir plánuje do roku 2020 zvýšit produkci o 30 procent. Tato strategie klade vysoké nároky na efektivitu a spolehlivost logistiky v rámci výrobního procesu, jehož součástí je rozsáhlá kolejová síť. Železniční vlečka přitom neslouží pouze k přísunu vstupních surovin a expedici hotových výrobků, ale zajišťuje také řadu technologických manipulací v průběhu samotné výroby.

„Vozidla musí být spolehlivá ve specifických podmínkách těžkého průmyslu. Mezi ně patří splnění nestandardního průjezdního profilu, možnost pojíždění oblouků o malých poloměrech nebo práce v prašném prostředí za extrémních klimatických podmínek. Tomuto zadání naše EffiShuntery 600 plně vyhovují. V podobných podmínkách je provozují i Třinecké železárny,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.

Lokomotiva EffiShunter 600 je čtyřnápravová s elektrickým (AC/DC) přenosem výkonu. Zdrojem energie je spalovací motor Caterpillar C27. Jmenovitý výkon se podle zvyklostí přibližuje číslici v typovém označení, konkrétně v tomto případě dosahuje hodnoty 709 kW. Kromě Třineckých železáren našel tento typ uplatnění například i v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto, u srbské společnosti NIS (Naftna Industrija Srbije) a aktuálně také probíhá výroba pro ČEPRO.

Pro CZ LOKO nejde o první úspěch v zemi. Do ní už zamířily například také lokomotivy 741.708 a 741.709, dodané v rámci výstavby projektu Marmaray. Obě tvoří zálohu pro případ mimořádné události v podmořském železničním tunelu pod Bosporem, který spojuje Evropu s Asií.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Turecké ocelárny koupí od CZ LOKO šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (34x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice