KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu

Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu

Publikováno: 23.8.2011, Aktualizováno: 7.9.2011 09:00
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy

Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adresovaném ministrovi dopravy Pavlu Dobešovi žádají, aby autostráda neprocházela okrajovými čtvrtěmi a posunula se dál za Prahu. Podle starostů je v současnosti prosazovaná trasa zastaralá, informuje o tom server Aktuálně.cz. Dobeš prostřednictvím tiskového oddělení vzkázal, že se podnětem starostů bude zabývat.

"Bohužel většina dosavadních návrhů vycházela z více jak padesát let starých koncepcí a nerespektovala aktuální vývoj v oblasti motorizace, urbanizmu, ekologie, bezpečnosti provozu a požadavky dané na transevropské dálniční sítě," uvádí se v dopise, který má server k dispozici.

Podle starostů je nyní ideální příležitost trasu autostrády změnit, protože Praha i Středočeský kraj budou projednávat nebo aktualizovat strategické Zásady územního rozvoje.

Dobeš se ale zatím stále přiklání k původní variantě, protože příprava nové trasy by mohla trvat až 15 let, píše server. Podle Dobeše by se starostové měli obrátit především na pražský magistrát, který má v tomto případě důležitější slovo.

Starostové poslali obdobný dopis i prvnímu náměstkovi pražského primátora Karlu Březinovi i středočeskému hejtmanovi Davidu Rathovi. Starostové napsali, že současná východní část okruhu vede po trase, která vznikala na počátku 60. let. Od té doby se Praha výrazně rozrostla a automobilismus se zvýšil asi 15krát.

"Trasa prochází přes obytnou zástavbu, zastavěné území sídelních útvarů nebo v její těsné blízkosti: Suchdol, Dolní Chabry, Březiněves, Ďáblice, Přezletice, Podolanka, Jenštejn, Radonice, Vinoř, Satalice, Černý Most, Horní a Dolní Počernice, Běchovice, Dubeč," uvedli starostové.

Takzvaná regionální varianta, kterou navrhuje 11 převážně pražských starostů, by podle jejich expertního posouzení byla lepší hned z několika pohledů včetně dopravního, ekologického i finančního. Regionální varianta je podle nich sice o 15 kilometrů delší, ale levnější, protože by nebyla tak technicky náročná. "Stavební náklady se sníží o zhruba 13 miliard korun, což je přibližně o jednu čtvrtinu," stojí v příloze dopisu.

Za zásadní problém starostové nepovažují ani to, že tato trasa není nijak připravená. Státu stejně nyní chybějí na dokončení Pražského okruhu peníze a rovněž patřičná úřední povolení, napsal server.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (44x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (40x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...
Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolíBetonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí (32x)
Nejvyšším mostem v Praze, s výškou až 65 m nad údolím, bude brzo dálniční most, který se klene přes Lochkovské údolí....

NEJlépe hodnocené související články

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (5 b.)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Starostové žádají ministra o posunutí Pražského okruhu (5 b.)
Kvůli hluku a exhalacím chce 11 starostů z Prahy a středních Čech upravit východní část Pražského okruhu. V dopise adres...
Dlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – VestecDlouho očekávaná část Silničního okruhu kolem Prahy, úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec (5 b.)
Úsek 512 D1 – Jesenice – Vestec, klíčová část jihozápadního segmentu Silničního okruhu kolem Prahy (SOKP), j...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
VIDEO: Otevíráme jižní část Pražského okruhu (1x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu významnou část okruhu hlavního města České republiky. Tolik očekávaný ús...
„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“„Silniční okruh kolem Prahy je v tuto chvíli nejdůležitější částí rozestavěné dálniční sítě,“ (1x)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Michal Reiter, předseda představenstva a generální ředitel Skanska...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice