KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Španělé postaví rychlotrať mezi posvátnou Mekkou a Medinou

Španělé postaví rychlotrať mezi posvátnou Mekkou a Medinou

Publikováno: 26.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:11
Rubrika: Kolejový průmysl

Konsorcium 12 španělských podniků Al-Shoula získalo velkou zakázku na vybudování druhé trasy rychlostní železnice mezi saúdskoarabskými městy Džidda, Mekka a Medina. Největšími soupeři Španělů byly při několikaměsíčním vyjednávání francouzské firmy Alstom a SNCF.

Trasy mezi městy, kterými proudí každoročně miliony účastníků muslimské pouti do Mekky, představují projekt za devět miliard amerických dolarů (162 miliard korun). Celkem mají 450 kilometrů.

Druhá fáze předpokládá dostavbu železniční tratě a její elektrifikaci, dále vybavení signalizací, telekomunikačním zařízením a kontrolním centrem. Součástí zakázky je také dodávka 35 vagónů a údržba trati po 12 let.

Saúdská Arábie se rozhodla vybudovat 2 400 kilometrů kolejí, aby povzbudila osobní i nákladní dopravu po železnici. Projekt je součástí investičního plánu na rozvoj dopravy, bydlení a vzdělání. Vláda na něj v srpnu vyčlenila 384 miliard dolarů (sedm bilionů korun).

Rychlostní vlaky mezi Medinou a Mekkou by měly začít jezdit za tři roky. Cesta mezi Mekkou a rudomořskou Džiddou, kam dorazí většina poutníků z ciziny, potrvá půl hodiny, z Mediny do Mekky pak dvě hodiny.

Před stoletím se poutníci do druhého z posvátných saúdskoarabských měst Mediny dopravovali vlakem z Damašku. Tato trať byla ale z většiny poničena při arabském povstání v letech 1918 až 1919. Po budované nové trase zvané Haramajn budou vlaky noci jezdit rychlostí 360 kilometrů za hodinu a denně budou schopny přepravit 160 000 pasažérů.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (61x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (52x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (50x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice