KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Slovenské železnice opraví trať, na které bude jezdit RegioJet

Slovenské železnice opraví trať, na které bude jezdit RegioJet

Publikováno: 19.9.2011, Aktualizováno: 23.9.2011 14:54
Rubrika: Kolejový průmysl

Správce slovenské železniční infrastruktury, společnost ŽSR, dnes začala s rozsáhlou rekonstrukcí regionální tratě mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou, na které má od března příštího roku zajišťovat osobní dopravu soukromý český přepravce RegioJet ze skupiny Student Agency. Modernizace potrvá do prosince a vyjde na bezmála 11 milionů eur (268 milionů Kč). Vlaky do té doby v tomto úseky nahradí autobusy, informovaly ŽSR na své internetové stránce.

Úvahy o přednostní opravě tratě kvůli nástupu prvního soukromého železničního přepravce slovenská firma odmítla. "Modernizace se určitě nerealizuje pouze proto, aby RegioJet mohl provozovat své vlaky," tvrdí ŽSR. Důvodem byl prý nárůst provozu v tomto úseku v osobní a nákladní přepravě v posledních letech. V rámci modernizace se opraví nejen samotná trať, ale i budovy, přístřešky, parkoviště a nástupiště.

Poslanec jedné z vládních stran a poradce premiérky pro dopravu Ondrej Matej však tvrdí, že česká firma modernizaci žádala. "RegioJet požadoval úpravu tratě na to, aby po ní mohly jezdit vlaky rychlostí 100 kilometrů za hodinu," uvedl pro deník Hospodárske noviny.

Česká společnost jeho tvrzení odmítla. "Nic z toho není pravda. RegioJet v žádném případě nepodmínil svůj příchod modernizací tratě a dokáže své závazky plnit, i kdyby se do tratě neinvestovalo ani euro," sdělil ČTK mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Doplnil, že RegioJet chystá investice do infrastruktury, a to do parkovišť a informačního systému, díky kterému se cestující dozvědí reálné informace o době jízdy vlaku.

RegioJet na trase mezi Bratislavou a jihoslovenským Komárnem nahradí na jaře 2012 státního přepravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Firma podnikatele Radima Jančury podepsala s ministerstvem dopravy smlouvu koncem loňského roku poté, co státu nabídla nižší ceny a lepší služby. Pravidelnou dopravu dotovanou z rozpočtu bude český přepravce obstarávat necelou desítkou vlaků, v nichž slibuje bezdrátové připojení k internetu a nabídku občerstvení nebo tisku.

Slovenské úřady od nástupu moderních vlaků na trase očekávají snížení počtu osobních vozidel přijíždějících do metropole směrem od Dunajské Stredy.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (57x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (39x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (34x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice