KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Škoda Transportation představila první tramvaj pro německé město Chemnitz

Škoda Transportation představila první tramvaj pro německé město Chemnitz

Publikováno: 10.12.2018
Rubrika: Kolejový průmysl

Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic. Jedná se o obousměrné 100% nízkopodlažní vozidlo s nerezovou skříní. Celková hodnota zakázky je zhruba 950 milionů korun.

Tramvaj, kterou dnes předáváme zákazníkovi, má mnoho významných inovací a je navržena v duchu představ o budoucnosti tramvajové dopravy. Toto první vozidlo v současné chvíli zahajuje několikaměsíční náročné typové zkoušky přímo v Chemnitzu. První cestující by se jím měli svézt ve zkušebním provozu na jaře příštího roku. Celá flotila bude do Německa dodána do léta 2019. Tato nová tramvaj ze Škodovky je výsledkem skvělé práce našich obchodníků, techniků, konstruktérů a dalších, kterým patří mé poděkování,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation .

Dopravní podnik v Chemnitzu (CVAG) získá moderní nízkopodlažní vozidla splňující nejnovější německé požadavky na plnou bezbariérovost. Cestující se mohou těšit na komfortní prostorná vozidla, v jejichž interiéru budou k dispozici dva velké multifunkční prostory pro až čtyři invalidní vozíky nebo dětské kočárky, případně pro 4 až 6 jízdních kol.

Už v roce 2012 jsme měli možnost v Chemnitzu vozit cestující v testovacím provozu naší pražskou tramvají ForCity Alfa. Tehdejší provoz byl vyhodnocen velice úspěšně a stal se základem pro naši později úspěšnou nabídku. V roce 2016 jsme v tvrdé konkurenci vyhráli výběrové řízení na dodávku těchto čtrnáct vozů. Jsem rád, že dnes představujeme veřejnosti tramvaj plnou inovací, za které považujeme 100% nízkopodlažnost bez ramp, bezpřevodovký pohon s motory osazenými permanentními magnety v kombinaci se vzduchovým vypružením. Dodávka Tramvají pro Chemnitz je druhou referencí tramvají skupiny Škoda Transportation v Německu. Díky tomu si upevňujeme pozici v západní Evropě a sbíráme potřebné zkušenosti a reference pro další tendry,“ dodává Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation.

Vozidla mají mnoho významných inovací. Tramvaj je vybavena klimatizací jak v prostoru řidiče, tak i v prostoru pro cestující. Vozidlo navíc disponuje přehledným informačním systémem a novým sofistikovaným audiosystémem pro zrakově postižené. Délka tramvaje je 31,4 m, šířka 2,65 m. Celková kapacita cestujících dosahuje až 281 lidí, z toho je 64 sedících.

„Maximální rychlost tramvaje dosahuje 80 km/h. Ovšem pro provoz v německém Chemnitz je tato rychlost omezena jen na 60 km/h. Kvalitní jízdní vlastnosti i při nepřízni počasí zajistí 100% adheze (12 kol = 12 motorů bez převodovky). Skříň vozidla je vyrobena z nerezové oceli, pevnostně je navržena jako LRV (příměstská vozidla). Vozy rovněž mají novou generaci elektrického pohonu vyrobeného také ve Škodovce,“ doplňuje technické parametry vozu Jaroslav Kulhánek, hlavní projektant Škoda Transportation.

Škoda Transportation je na německém trhu v posledních letech úspěšná. Společnost letos v červnu zvítězila v tendru na dodávku moderních tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Celkem osmdesát tramvají v základní dodávce bude provozováno na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. První vozidla budou nasazena do provozu začátkem roku 2021.Celková hodnota zakázky je řádově několik miliard korun. Škoda Transportation také vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv. Tyto push-pull soupravy jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské tratě Norimberk- Ingolstadt – Mnichov. Soupravy začnou od jara příštího roku nahrazovat staré jednotky InterCity. Plné zahájení provozu celé flotily nových souprav se očekává od června 2019.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic.Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic.Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic.Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (61x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (52x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (49x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice