KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Škoda Transportation chce dodat 80 lokomotiv pro finské železnice

Škoda Transportation chce dodat 80 lokomotiv pro finské železnice

Publikováno: 19.12.2011, Aktualizováno: 2.1.2012 10:03
Rubrika: Kolejový průmysl

Plzeňská Škoda Transportation usiluje o dodávku 80 lokomotiv do Finska, určených do extrémních zimních podmínek. Finské dráhy mají zájem o nové lokomotivy Škoda, které plzeňské strojírny dodávají pro České dráhy a Železniční společnost Slovenska (ŽSSK). ČTK to řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

"Byli jsme finskou stranou osloveni, proběhlo několik vzájemných návštěv na více úrovních, kde si také Finové vyzkoušeli moderní lokomotivy 109E v provozu v ČR," uvedla. Podle Černé velmi oceňují "moderní, kvalitní a spolehlivé motoráky Dm12 ze Škody Vagonka", dodané v letech 2004 až 2006 do Finska, jichž je všech 16 v provozu.

"Finové mají zájem o lokomotivy velmi blízké řadě 109E. Kvalifikace do tendru proběhne v prvním čtvrtletí 2012, tendr má být uzavřen do konce roku 2012," uvedla mluvčí. Finské železnice chtějí 80 strojů do extrémních zimních podmínek pro osobní i nákladní přepravu. Požadují jednosystémová vozidla na napětí 25 kilovoltů a široký rozchod kolejí s rychlostí do 200 kilometrů v hodině.

České dráhy objednaly 20 vícesystémových lokomotiv Škoda 109E za 2,6 miliardy korun. "Povolení do provozu má všech 20 strojů. Devět jich je předáno do zkušebního provozu a do konce roku předáme desátou," uvedla Černá. Letos v květnu zabavili v Rakousku při homologačních testech jeden ze strojů exekutoři na žádost konkurenční firmy Bombardier. Plzeňský výrobce za lokomotivu zaplatil kauci zhruba 22,5 milionu korun a 9. listopadu se vrátila do ČR. Kauce je nyní v úschově vídeňského soudu do dořešení sedm let starého sporu mezi Bombardierem a Škodou. Obě společnosti měly původně lokomotivu vyvíjet společně, Škoda se ale nakonec rozhodla jít svou cestou. Další stání se má konat v nejbližších dnech.

Slovenské dráhy minulý týden odebraly první lokomotivu Škoda 109E. Jde o téměř identický stroj s vozidlem pro ČD. „ŽSSK zatím objednaly dvě lokomotivy,“ dodala Černá.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (37x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice