KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    SaZ pracuje na nových projektech dvoucestných záchranářských vozidel

SaZ pracuje na nových projektech dvoucestných záchranářských vozidel

Publikováno: 17.6.2016
Rubrika: Kolejový průmysl

Česká republika patří mezi významné výrobce kolejových vozidel. V tomto segmentu nezaostává ani tradiční společnost s dlouholetou tradicí, kterou zcela určitě je hodonínská společnost SaZ s. r. o. Dlouholetá tradice výroby dvoucestných vozidel a železniční techniky, která začala v roce 1954, se nese v duchu vývoje a produkce stále nového sortimentu, který společnost nabízí po celém světě. V poslední době společnost SaZ s. r. o. získala významné zakázky v tuzemsku i zahraničí na dodávku dvoucestných záchranářských vozidel.

Od začátku letošního roku probíhá výroba požárních zásahových automobilů – dvoucestných vozidel. Zadavatel požadoval vozidla, která jsou vybavena pohonem všech čtyř kol (4 × 4) s bubnovým dvoucestným systémem. Charakteristikou tohoto systému je, že při jízdě po koleji je přenos výkonu zajištěn přes bubny pomocí pneumatik automobilu.

Nástavbou těchto vozidel je valník s plachtou. Valníková nástavba je vybavena sklopnými lavicemi a schůdky pro nastoupení a vystoupení evakuovaných osob. Plachta nástavby je posuvná pro vyjmutí a vložení požárního příslušenství za pomoci hydraulického nakládacího jeřábu umístěného za kabinou vozidla. Vozidla jsou ve fázi montáže a budou předány v létě tohoto roku.

Neméně zajímavým projektem pro zákazníka z Polska je dodávka dvoucestných záchranářských vozidel. Dvoucestná vozidla, která jsou předmětem kontraktu, budou určena k záchranářským činnostem a odstraňování následků železničních nehod na železničních tratích. Vozidla budou využívána v provozu na kolejích s rozchodem 1 435 mm a také 1 520 mm. Vozidla budou vybavena dvoukabinou s 6 místy (1 + 5). Ve vozidle bude zabudována hydraulická hnací soustava umožňující připojení nakolejovacího zařízení. Základním vozidlem budou vozidla značky Renault s pohonem všech čtyř kol (4 × 4). Na železnici budou vozidla poháněna bubnovým dvoucestným systémem. Skříňová nástavba bude rozdělena na segmenty umožňující umístění nakolejovacího zařízení tak, aby bylo zabezpečeno před pádem nebo nechtěným přemístěním. Po celé délce skříňové nástavby budou upevněny výklopné plošiny s teleskopickým posilovačem. V bočních stěnách nástavby budou umístěny prachotěsné a vodotěsné žaluzie zhotovené z hliníkových profilů.

Výše uvedenými projekty společnost SaZ s. r. o. navázala na produkci záchranářských vozidel, která byla součástí jejího portfolia už v minulosti. Mezi předchůdce patřilo např. vozidlo, kde jako základní šasi bylo použito vozidlo PRAGA. Toto vozidlo bylo vybaveno veškerým potřebným zařízením pro nakolejení vykolejených vagonů či tramvají a bylo vybaveno hydrostatickým systémem se dvěma jednoosými podvozky.

Jiným zástupcem dvoucestných záchranářských vozidel z portfolia SaZ s. r. o. je např. dvoucestné záchranářské vozidlo Friliner 4 × 4 RSQ představující lehčí řadu záchranářských dvoucestných vozidel. Vozidlo se dodává ve verzi s dvoukabinou s celkovým počtem míst k sezení 6 včetně řidiče. Frikční systém pohonu je na bázi předního a zadního jednonápravového podvozku.

Náhlé, náročné a nepředvídatelné situace, se kterými se záchranáři setkávají na železnici, vyžadují jejich včasný zásah. Této výzvě čelí také dvoucestná záchranářská vozidla vybavená hydraulickým nakolejovacím zařízením. Společnost SaZ s. r. o. se svou více než šedesátiletou tradicí disponuje odpovídajícími a materiálními zdroji k vývoji a výrobě speciálních řešení pro hasičské záchranné sbory. V případě zájmu lze nabídnout i standardní silniční hasící techniku přestavěnou pro jízdu po železnici pro záchranné a hasící práce v tunelech, v metru, apod., včetně zařízení pro evakuaci lidí z prostor zamořených kouřem či jinými chemickými zplodinami.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.saz.cz


Fotogalerie
Dvoucestné vozidlo UniRoller 4 × 4Dvoucestné záchranářské vozidlo PRAGALehké dvoucestné záchranářské vozidlo FriLiner 4 × 4 RSQ

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (52x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (43x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice