KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    SaZ nabízí techniku už 60 let

SaZ nabízí techniku už 60 let

Publikováno: 24.7.2014
Rubrika: Kolejový průmysl

Společnost SaZ s.r.o. je specializovaným výrobcem v oblasti vývoje, výroby a oprav speciální silniční a železniční techniky, dvoucestných vozidel s nástavbami, izolovaných a neizolovaných nůžkových a teleskopických pojízdných plošin, strojů pro odporové sváření kolejnic pokladačů kolejových polí a dalších zařízení určených pro údržbu železničních a tramvajových tratí a trolejových vedení. Součástí výrobního sortimentu jsou železniční vozíky a přepravníky, železniční podvozky, karosériové nástavby i najížděcí rampy.

V tomto roce Vaše společnost slaví kulaté jubileum, jak dlouhá je Vaše tradice?
V roce 2014 si naše společnost SaZ s. r. o. připomíná výročí 60 let od založení výrobního areálu v Sázavě. Místem závodu kdysi procházela železniční trať Havlíčkův Brod – Brno a po změně hlavní trasy bylo zdejší nádraží přesunuto a na uvolněném místě vzniklo v roce 1954 Zkušební středisko železničního vojska a následně strojírenský závod, v jehož tradici od roku 1999 pokračujeme s názvem SaZ s. r. o.

Pro čtenáře neznalé Vaší firmy, čím je Vaše společnost zvláštní?
Společnost SaZ s. r. o. vyrábí speciální železniční techniku, speciální silniční přívěsy, nájezdové rampy, celou šíři pracovních plošin a zejména dvoucestná vozidla čili vozidla silniční schopná jízdy po železnici. Výrobní závod v Sázavě se zabývá specifickou výrobní činností přizpůsobenou na míru konkrétnímu zákazníkovi. Míra invence a vývoje u každého produktu je na české poměry velmi vysoká, což dokládají i naše ochranné dokumenty u úřadu průmyslového vlastnictví. Šíře výrobního sortimentu je rovněž hodná respektu.

Jak náročný je Váš výrobní obor?
Laik by mohl podotknout, že výroba zařízení pro domontáž na silniční vozy není tak náročná jako výroba železničních strojů, opak je však pravdou. Na rozdíl od výrobců čistě železničních zařízení jsme při výrobě nuceni neustále přizpůsobovat náš výrobek pozměněným dodávkám od výrobců aut, které i díky neustálým legislativním změnám a zejména zpřísněné regulaci emisních standardů neustále mění výrobní sortiment. Zároveň je nutno zmínit, že naše výrobky musí kromě náročné železniční legislativy splňovat rovněž požadavky legislativy silniční.

V čem jsou pro zákazníky Vaše výrobky zajímavé?
Naše výrobky například na rozdíl od výhradně železničních strojů mají vyšší využitelnost v čase, jelikož mohou být zákazníkem používány kromě železnice i na silničních komunikacích. U dvoucestných lokotraktorů zákazník získává mnohem vyšší tažnou sílu vztaženou k celkové hmotnosti stroje. Naše řešení s izolovanými i neizolovanými pracovními plošinami dávají zákazníkovi možnost provádění práce i za sloupem trakčního vedení s dálkovým ovládáním umožňujícím velmi jemné přiblížení na vzdálenost blízkou 1 cm. V neposlední řadě jsou provozní náklady dvoucestných strojů většinou výrazně nižší než u železničních mašin.

Jak moc se vaše společnost s lety změnila?
Za dobu existence závodu se produkty firmy proměnili z jednoduchých zařízení na sofistikované systémy odpovídající dnešní náročné legislativě. Společnost SaZ s. r. o. si postupně získává své místo na výsluní, což potvrzují spokojení zákazníci i nejrůznější certifikáty od kompetentních orgánů, některé naše výrobky jsou jedinečnými řešeními i na světové úrovni.

Můžete být konkrétní?
Například naše řešení Tramliner vozidla s pracovní plošinou a možností použití na 3 různých železničních rozchodech, či ve své době jediná dvoucestná svařovna Welderliner schopná nést veškerou technologii pro odporové svařování při dosažení standardní legislativní hmotnosti pro pohyb na silničních komunikacích. Dále máme unikátní řešení bubnového vozidla Uniroller schopné jízdy po železnici do 60 km v hodině.

Vaše slovo závěrem?
60 let existence závodu, je především 60 let vytrvalé a zajímavé práce. Je to 60 let starostí a radostí, které bychom neradi vyměnili za nic jiného. 60 let je rovněž závazkem do budoucna a bude naší snahou udělat vše, abychom ve stále konkurenčnějším prostředí ještě posílili naše pozice.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
UniRoller 4x4Renault DUOTRAMDAF XF 105 WELDERLINER

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice