Rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín a kompozity
Dopravní podnik hl.m. Prahy provedl v roce 2016 ojedinělou rekonstrukci lanové dráhy na Petřín. Oprava byla nutná kvůli bezpečnosti a kvalitě provozu. Součástí stavebních prací bylo postavení nového železobetonového mostu a nástupiště ve stanici Nebozízek, také nové osvětlení, přístupové schody, zábradlí a nová vstupní brána. Souběžně probíhaly opravné práce i v horní a dolní stanici.
Původní most začal být kvůli špatnému podloží nestabilní, bylo tedy nutné postavit v délce 100 m nový most. Součástí nového mostu je i kompozitní schodiště a 70 m úsek zrcadla mostu je zakryt kompozitními rošty. Kompozitní materiály MEA byly zvoleny investorem kvůli své nízké váze a dlouhé životnosti. Barva roštů je šedá, takže nenarušuje ucelený vzhled dráhy. Kompozitní materiály však mohou být v jakékoliv barvě.
Zakrytí kabelových kanálků a instalace chodníků v lanové dráze se osvědčila díky velice dobrým bezpečným protiskluzovým vlastnostem, protipožárním vlastnostem a odolnosti vůči olejům. Protiskluzové vlastnosti roštů zajišťují bezpečnou chůzi i při mokru nebo sněžení. Kompozitní materiály také nekorodují.
Více o kompozitních roštech, profilech, zábradlí na www.mea-odvodneni.cz/mea-kompozity/kategorie/5.