KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    RegioJet vyjede na trať v testovací jízdě s pasažéry 23. září

RegioJet vyjede na trať v testovací jízdě s pasažéry 23. září

Publikováno: 16.9.2011, Aktualizováno: 20.9.2011 09:54
Rubrika: Kolejový průmysl

Soukromý železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency vyjede 23. září v tréninkové jízdě s pasažéry na trasu mezi Havířovem, Ostravou a Prahou. O tři dny později zahájí běžný provoz. ČTK o tom dnes informoval mluvčí Aleš Ondrůj. Podle něj zaplatí cestující při tréninkové jízdě za jakýkoliv úsek na trati 50 korun.

Podle majitele firmy, brněnského podnikatele Radima Jančury budou vlaky RegioJet jezdit zkušebně na trati už v příštích dnech. Příští pátek však vyjede vlak i s cestujícími, aby si personál vyzkoušel své povinnosti a procesy spojené s obsluhou a odbavením zákazníků.

"Tři dny před zahájením provozu pojedeme tréninkovou jízdu i s cestujícími a nabídneme zájemcům, fanouškům, železničním nadšencům a potenciálním zákazníkům možnost vyzkoušet náš vlak – a to za 50 korun za jednosměrnou jízdenku odkudkoli kamkoli," uvedl Jančura. "Pozvali jsme také základní školy z Prahy, Pardubic a Ústí nad Orlicí a ty pojedou samozřejmě zadarmo," dodal.

Tréninkový vlak pojede ráno z Prahy, v podvečer zpět. Podle jízdního řádu spoj IC1003 vyjede z pražského hlavního nádraží v 07:27. Zpět se bude vlak vracet ve stejný den jako IC 1016 a z Ostravy Stodolní bude odjíždět v 16:44. Příjezd do Prahy je ve 20:31. Výtěžek z jízdného chce RegioJet věnovat na charitu.

Od 26. září budou na trati mezi Prahou, Ostravou a Havířovem jezdit denně tři spoje RegioJetu každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s osmnácti spoji denně.

RegioJet bude na trati konkurovat Českým drahám, kterým chce konkurovat také poskytovanými službami. Jeho vlaky budou klimatizované, cestující budou moci bezplatně využít bezdrátové připojení k internetu, dobíjet si drobnou elektroniku a stevardky jim rozdají denní tisk a zdarma budou nabízet studené a teplé nápoje. K obdobné službě se odhodlaly i České dráhy, jejichž "vlakušky" od září rozdávají nápoje a tisk. Těchto služeb se ale dočkají jen cestující v první vozové třídě v rychlících na trati Praha-Ostrava.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“ (75x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Miroslav Havelka, MBA, jednatel společnosti MSV interier s. r. o., která se ...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (55x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (50x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice