KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    RegioJet předvedl na trati svůj vlak, naostro vyjede v září

RegioJet předvedl na trati svůj vlak, naostro vyjede v září

Publikováno: 25.8.2011, Aktualizováno: 7.9.2011 09:21
Rubrika: Kolejový průmysl

Soukromý železniční dopravce RegioJet, který patří do skupiny Student Agency brněnského podnikatele Radima Jančury, chce trasu z Ostravy do Prahy zvládnout za tři a půl hodiny. Jízdenky budou stát od 230 korun a zájemci si budou moci na palubě koupit bohaté občerstvení. V ceně budou mít kávu, vodu a čaj. Za peníze pak i třeba sushi. "Budeme výrazně levnější než stávající dopravce. Naše služby budou výrazně lepší," řekl dnes ČTK Jančura v Ostravě.

První vlaková souprava dnes poprvé v kompletní vnější úpravě vyjela na servisní jízdu. Z Krnova na Bruntálsku zamířila do Kolína. "Během cesty chceme pořídit fotografie, které využijeme pro propagační materiály," vysvětlil podnikatel. Interiér soupravy byl dnes pro novináře nedostupný. Na jeho úpravě se totiž bude v Kolíně pracovat.

V plné síle soukromý dopravce vyjede od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád. "Nabídneme celkem devět párů spojů. Do Prahy budeme vyjíždět každé dvě hodiny, ve špičce pak každou hodinu," řekl Jančura s tím, že pokud si cestující zdarma pořídí takzvanou kreditní jízdenku, za přepravu v jednom směru zaplatí 230 korun.

První vlaky ale podle Jančury vyjedou do měsíce. "Od září budou jezdit dvě tréninkové soupravy, kde budeme učit personál poskytovat kvalitní služby," vysvětlil. RegioJet slibuje, že na železnici přinese jiný styl služeb – moderní vybavení vlaku, stevardy na palubě, připojení wi-fi nebo denní tisk a občerstvení zdarma.

Vlaky budou vyjíždět z Havířova na Karvinsku. V Ostravě budou moci cestující nastoupit na zastávce Stodolní ulice, na hlavním nádraží a nádraží v Ostravě-Svinově. Dále pak budou spoje pokračovat po trase Olomouc, Zábřeh na Moravě, Ústí nad Orlicí, Pardubice a Praha. "Budeme jezdit o chlup rychleji než stávající vlaky InterCity a EuroCity. Z Prahy do Ostravy za tři a půl hodiny," dodal ředitel.

Na koleje dnes poprvé vyjela ucelená souprava RegioJet ve finální podobě – lokomotiva od plzeňské Škody i vagony koupené od rakouských státních drah budou po úpravách a natřené v melounově žluté barvě v kombinaci s antracitovou.

Vagony, které rakouské dráhy provozovaly jako první třídu a prémiovou business class, vyjedou v barvách RegioJetu jako jejich druhá třída. Jejich kapacita bude 48 cestujících na vůz, ve vozech budou nově zabudovány přípravny občerstvení. Vagony s luxusnější první třídou pak RegioJet nasadí od přelomu prosince a ledna. RegioJet od příštího roku začne převážet cestující i na Slovensku, a to mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem.

Skupině Student Agency vzrostl v pololetí meziročně obrat o 35 procent na 2,85 miliardy korun. Dopravce plánuje za rok 2011 obrat ve výši 5,5 miliardy, což by oproti roku 2010 mělo být navýšení o více než miliardu korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“ (75x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Miroslav Havelka, MBA, jednatel společnosti MSV interier s. r. o., která se ...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (55x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (50x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice