KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    RegioJet pošle na trať Praha – Ostrava devět párů vlaků denně

RegioJet pošle na trať Praha – Ostrava devět párů vlaků denně

Publikováno: 8.5.2011, Aktualizováno: 16.5.2011 13:54
Rubrika: Kolejový průmysl

Železniční přepravce RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury plánuje mezi Prahou a Ostravou provozovat devět párů vlaků denně. Cena jízdenky pro tuto trať by měla začínat na 230 korunách, což je zhruba stejně jako u Českých drah. Nejzazší termín pro spuštění spojů je letošní prosinec, řekl Jančura v rozhovoru zveřejněném na serveru Týden.cz.

"Bude tam jezdit devět párů vlaků denně, což je více, než kolik tam nabízejí České dráhy pendolin nebo spojů EuroCity a InterCity. Budeme tedy jezdit co dvě hodiny a ve špičce každou hodinu," řekl Jančura. Spojení chce otevřít nejpozději v prosinci, ale předpokládá, že to bude dřív. "Už ladíme jen některé technické detaily, a pak oficiálně oznámíme přesný termín zahájení provozu," doplnil.

K cenám jízdenek Jančura řekl, že nehodlá vyvolávat cenovou válku s Českými drahami, chce ale za podobné ceny nabídnout vyšší kvalitu služeb. "Budeme jezdit za zhruba stejné ceny jako České dráhy. Cena jízdenek by tedy měla začínat na 230 až 250 korunách," uvedl.

České dráhy nabízejí jízdenky z Prahy do Ostravy za ceny od 219 korun pro držitele zákaznické karty IN 50, která přijde na tři tisíce na rok, přes jízdné 329 korun na zákaznickou kartu IN 25, která stojí na rok 550 korun, po obyčejné jízdné, které činí 438 korun, připomněl Týden.

Na trať mezi Prahou a Ostravou bude RegioJet nasazovat soupravy tvořené jednotlivými vagony, protože je zde výrazně větší zájem o jízdy v pátek a neděli a dopravce chce mít možnost reagovat na výkyvy v počtu cestujících. "Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách," popsal Jančura. Podle dřívějších informací chce firma na trase využívat celkem devět lokomotiv od plzeňské Škody.

V budoucnu chce RegioJet rozšířit své služby i na další tuzemské tratě. "Určitě to není náš poslední projekt. Od března 2012 vyjíždíme na Slovensku na trať mezi Bratislavou a Komárnem a v Česku se budeme pravděpodobně ucházet o tratě Brno – Praha nebo Břeclav – Ostrava," uvedl Jančura.

Vlaky Českých drah mezi Prahou a Ostravou přestane stát dotovat v prosinci, aby neznevýhodňoval konkurenční soukromé dopravce. Dráhy plánují zachovat stejný počet vlaků mezi oběma městy jako dosud, už nyní bez dotací provozují na trase rychlovlaky pendolino. Kromě RegioJetu chce na trať od prosince 2012 vyjet také společnost Rapid Express podnikatele Leoše Novotného.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (52x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (42x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice