KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    RegioJet nabídne na dotované trati na Slovensku více spojů

RegioJet nabídne na dotované trati na Slovensku více spojů

Publikováno: 31.1.2012, Aktualizováno: 3.2.2012 10:43
Rubrika: Kolejový průmysl

Soukromý český železniční přepravce RegioJet, který bude od března na Slovensku provozovat státem dotovanou dopravu mezi Bratislavou a Komárnem, rozšíří v porovnání s nynějším jízdním řádem nabídku spojů. Novinářům to dnes řekli představitelé RegioJetu. Z Bratislavy do Dunajské Středy nabídne Regiojet více než 25 spojů denně v každém směru, tedy zhruba dvojnásobek nynější nabídky státem ovládaného dopravce ZSSK.

Mezi Dunajskou Středou a Komárnem pojede v pracovních dnech v každém směru asi tucet žlutých nízkopodlažních vlaků Talent od kanadského výrobce Bombardier, které cestujícím například nabídnou bezplatný přístup k internetu. Společnost plánuje na trati přepravit 1,7 milionu cestujících ročně.

Ve špičce pojedou vlaky RegioJetu každou půlhodinu, nejrychlejší spoj zvládne 47 kilometrů dlouhou trasu ze slovenské metropole do Dunajské Středy za 38 minut. Většině spojů zabere jízda s více než deseti zastávkami zhruba hodinu.

"Jsme levnější v nejkratších (vzdálenostech) a o 12 až 15 procent levnější mezi 60. a 100. kilometrem," řekl obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt k ceníkům českého přepravce a slovenské ZSSK. Levnější běžné jízdné než ZSSK nabídne RegioJet při cestování vlakem do vzdálenosti čtyř kilometrů a v případě zákaznického jízdného i při jízdě nad 60 kilometrů. Jízdenku si pasažéři budou moci koupit také ve vlaku, a to bez přirážky.

Železniční trat z Bratislavy do Komárna, která čítá 100 kilometrů, nepatří mezi nejvytíženější na Slovensku. V okolí Bratislavy ale prochází lokalitami, kde v posledních letech vyrostlo mnoha rodinných a bytových domů. To se projevilo v zahuštění automobilové dopravy.

RegioJet uzavřel se slovenským ministerstvem dopravy devítiletou smlouvu na dotovaný provoz osobních vlaků koncem roku 2010. Český dopravce na trati mezi Bratislavou a Komárnem nahradí ZSSK, která na Slovensku provozuje osobní vlakovou dopravu. Řádný provoz vlaků odstartuje RegioJet v zemi 4. března, už v polovině února ale zahájí prezentační jízdy pro veřejnost. Firma rovněž buduje v Dunajské Středě a Květoslavově menší záchytná parkoviště, která mají přitáhnout motoristy do vlaků.

Slovensko může soukromým přepravcům uvolnit desetinu trhu osobní železniční přepravy, z toho již část obsadil RegioJet. Ten na Slovensku projevil zájem o provoz na dalších třech státem dotovaných tratích, které nabídlo ministerstvo dopravy.

RegioJet na Slovensku zaměstná 70 lidí. Jízdenky začne prodávat v druhé polovině února, v Bratislavě a Dunajské Středě otevře svá zákaznická centra, v Komárně bude jeho smluvním prodejcem ZSSK. RegioJet rovněž jedná se státním železničním dopravcem o vzájemném uznávaní jízdenek.

V ČR podle mluvčího Aleše Ondrůje přepravil Regiojet za první čtyři měsíce provozu okolo 150.000 cestujících. Provozuje v průměru deset vlakových spojů na trase Praha - Ostrava - Havířov. Dva z těchto spojů - po jednom v každém směru - zajíždějí i do slovenské Žiliny. Od 20. února počet spojů rozšíří o další čtyři, v průběhu jara chce počet zvýšit na 18.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (37x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice