KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    RegioJet chce další dálkové vlaky, nejdřív Praha-Břeclav

RegioJet chce další dálkové vlaky, nejdřív Praha-Břeclav

Publikováno: 29.9.2011, Aktualizováno: 30.9.2011 10:00
Rubrika: Kolejový průmysl

Železniční dopravce RegioJet dnes oficiálně potvrdil zájem o provozování dalších rychlíkových spojů. V první fázi má zájem o provoz poloviny dálkových vlaků EuroCity (EC) a InterCity (IC) na trase Praha - Brno - Břeclav. Chtěl by zde jezdit o prosince 2012. Na vlaky nebude žádat státní dotaci, napsal dnes ministerstvu dopravy. ČTK to sdělil mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Dopravce ze skupiny Student Agency by chtěl následně převzít provoz všech spojů EC, IC i kategorie expres na území Česka. Stát by podle něj ušetřil stovky milionů korun ročně. Mluvčí ministerstva dopravy Květa Kočová ČTK sdělila, že ministerstvo dopis ještě oficiálně nedostalo.

Provoz dálkových spojů a vlaků vyšší kategorie nyní na většině tratí zajišťují České dráhy. Od státu mají garantovány dotace ve formě takzvaných úhrad prokazatelné ztráty. RegioJet začal konkurovat ČD pouze na trase Praha - Ostrava - Havířov, kde jezdí od pondělí. Podle Ondrůje je linka zisková.

RegioJet nepožaduje dotace, ale usiluje o spoje v takových časech, jaké mají nyní na lince ČD. Trasa mezi Prahou, Brnem a Břeclaví je podle Ondrůje frekventovaná, což je jedním z důvodů, proč na ní chce soukromý dopravce provozovat své spoje.

Podle Ondrůje má RegioJet nyní k dispozici nevyužité vagony, které by mohl nasadit pro dálkové spoje, které by chtěl od příštího roku převzít. Lokomotivy a další vagony plánuje postupně dokoupit.

Mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský ČTK sdělil, že ČD by měly mít příští rok dostat dotace od ministerstva dopravy, které si vlaky objednává, na všech trasách mimo trasy Praha-Ostrava. Kromě této trasy provozují ČD čistě na komerční bázi provoz všech pendolin.

Majitel Student Agency, brněnský podnikatel Radim Jančura, několik let tvrdí, že je schopen zajistit provoz dálkových spojů s nižšími dotacemi nebo bez dotací od státu. Kritici jej obviňují, že si vybírá pouze frekventované tratě, které mu zajistí výdělek.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (56x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (47x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice