KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Plzeňský kraj chce pustit na železnici i soukromé dopravce

Plzeňský kraj chce pustit na železnici i soukromé dopravce

Publikováno: 29.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:20
Rubrika: Kolejový průmysl

Plzeňský kraj připravuje průlom v regionální dopravě. Od prosince příštího roku chce do železniční dopravy v kraji pustit kromě zatím dominantních Českých drah (ČD) i soukromé dopravce. „Úmysl vyhlásit soutěž na čtvrtinu regionálních tratí nedávno zveřejnil hejtman a stínový ministr dopravy Milan Chovanec (ČSSD),“ píše dnešní Mladá fronta Dnes v příloze pro Plzeňský kraj.

Tendr na provozování budějovické trati Plzeň - Horažďovice a chebské trati Plzeň - Planá se uskuteční příští rok. V listopadu kraj svůj úmysl oznámí Českým drahám.

„Kraj chtěl pustit soukromé dopravce zhruba na šestinu regionálních tratí už před dvěma lety – tehdy na neelektrifikované tratě z Plzně do Domažlic a Blatna a z Nýřan do Heřmanovy Hutě. Těsně před otevřením obálek od čtyř dopravců ale soutěž zrušil a prodloužil smlouvu Českým drahám,“ uvedl deník.

"Budějovickou a chebskou trať jsme vybrali kvůli Plzeňské lince Kozolupy – Blovice. Ročně nás stojí až pět milionů korun," vysvětlil současné plány vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Jaroslav Vejprava. Podle Chovance nemá smysl vypisovat tendr na všechny regionální tratě. Šanci vyhrát by totiž měly jen České dráhy a nikdo jiný by se nepřihlásil.

Zatímco v roce 2008 chtěly ČD po kraji úhradu za osobní dopravu kolem 330 milionů korun plus zvýšení o inflaci, po oddělení nákladní dopravy se požadavek drah zvýšil na 550 milionů. Kraje proto v Asociaci krajů vyjednávaly se státem a chtěly příspěvek 3,5 miliardy Kč. Nakonec se tehdejší vláda zavázala platit po deset let, do roku 2019, krajům celkem 2,6 miliardy plus zvýšení o inflaci. Za to kraje uzavřely většinově smlouvy s ČD na deset let. Plzeňský kraj si ponechal možnost s roční výpovědní lhůtou vypsat tendr na kteroukoliv regionální trať, kromě domažlické, na které mají jezdit vlaky ČD pořízené z evropských dotací.

Nyní kraj platí drahám kolem 386 milionů a v rámci memoranda dostává od státu na dofinancování dalších zhruba 140 milionů korun. Příští rok ale chce vláda dotaci snížit. Kraje s tím nesouhlasí.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice