KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Osobní vlaky z trati mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí nezmizí

Osobní vlaky z trati mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí nezmizí

Publikováno: 25.3.2011, Aktualizováno: 28.3.2011 12:57
Rubrika: Kolejový průmysl

Osobní železniční doprava na trati z Chocně v úseku mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí zůstane zachována. Shodli se na tom starostové obou měst a dalších obcí na trase vlaku se zástupci Pardubického kraje, který z ekonomických důvodů uvažoval u zrušení vlaků. Některé spoje však nahradí autobusy, informovala ČTK Zuzana Nováková z oddělení komunikace krajského úřadu.

Nyní mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí denně projede v každém směru deset vlakových souprav, nově by jich mělo být pět, méně vytížené nahradí autobusy. Cestující z Chocně nebo opačným směrem tak budou muset v Mýtě někdy přesedat. Starostové obou měst jsou s výsledkem spokojeni. "Vlaky zůstanou zachovány během ranní a odpolední špičky, což je důležité," řekl ČTK litomyšlský starosta Michal Kortyš (ODS). Ponechání železničních spojů pro studenty a zaměstnance považuje za dobrý kompromis také vysokomýtský starosta Miloslav Soušek (ČSSD). "Dokonce se zlepší autobusové spojení mezi oběma městy. Kromě náhradních spojů bude v Mýtě a Litomyšli zastavovat více expresních dálkových autobusů," řekl ČTK. Kraj přislíbil, že se bude podílet na potřebných úpravách autobusových zastávek, finanční kompenzaci ztráty ze železniční dopravy po radnicích nepožaduje.

Vlakové i autobusové spoje musí Pardubický kraj trvale dotovat. Na jeden kilometr jízdy autobusu přispívá dopravcům zhruba 18 korunami, drahám na stejnou cestu připlácí 92 korun. Pardubický kraj zvažuje také o zrušení železniční přepravy mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí na Chrudimsku. Obě trati nejsou příliš využívané.

V minulém roce skončila v Pardubickém kraji osobní přeprava na trati Chrudim - Heřmanův Městec. Vlaky využívalo málo lidí, proto je kraj nechal nahradit autobusovými spoji.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (55x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (53x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (46x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice