KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Novinky letošního roku v řídicích systémech pro dopravu

Novinky letošního roku v řídicích systémech pro dopravu

Publikováno: 26.6.2015
Rubrika: Kolejový průmysl

Společnost ZAT je už několik desítek let významným dodavatelem v oblasti dispečerské řídicí techniky (DŘT). Nově se zaměřuje také na poskytování řídicích systémů pro dálkovou diagnostiku technických systémů (DDTS) pro Správu železniční dopravní cesty SŽDC s. o. Působí téměř ve všech krajích České republiky, kde se nacházejí řídicí dispečinky s těmito systémy.

„Rok 2014 byl pro naši firmu v dodávkách do dopravní infrastruktury jedním z nejúspěšnějších za posledních 20 let, podařilo se nám získat téměř 60 milionů nového obchodu. Abychom mohli dodávky realizovat, značně jsme posílili naše kapacity a rozvinuli kompetence našich techniků jak v oblasti dispečerské řídicí techniky, tak i u nového produktu dálkové diagnostiky technologických systémů,“ konstatuje Václav Janoch, vedoucí úseku Technologické procesy společnosti ZAT a. s.

NOVÝ SYSTÉM SANDRA Z210 SPECIÁLNĚ PRO DOPRAVU
Na přípravě produktu diagnostika dispečerských technologických systémů (DDTS) firma ZAT začala pracovat už v roce 2012, kdy monitorovala první systémy EOV a OSV pomocí speciálního koncentrátoru vyvinutého Ing. Jiřím Engelthalerem. Tento koncentrátor sloužil jako hranice mezi integračními koncentrátory v technologii a koncentrátorem DŘT. Šlo o řešení, které poskytovalo informace provozovateli DŘT o stavu ohřevů výhybek a osvětlení. V současné době ZAT nasazuje komplexní řešení, kde dodává jako integrační koncentrátor (InK) svůj výrobek SandRA Z210 vyvinutý speciálně pro komunikaci s několika rozhraními, např. RS485, XML, 104. Tím je firma schopná implementovat všechny požadované technologie, které poskytují data pro integrační server (InS ZAT). Integrační server pak data přebírá a vizualizuje. Správce se na InS připojuje pomocí webového klienta ze svého dispečinku nebo provozního pracoviště a monitoruje provoz. Tento systém pracuje na systému Reliance, který je velmi dobře upravitelný jak k potřebám zákazníka, tak k jeho provozu a údržbě. „Díky tomu, že je systém Reliance nasazovaný jako otevřený a volně dostupný, stává se u našich zákazníků velmi oblíbený. Neuvádí je totiž do nepříjemné pozice při výběru dodavatelů,“ říká Václav Janoch. „Naše řešení bylo navrženo tak, aby implementace a rozšiřování systému byly co nejjednodušší, stoprocentně spolehlivé a především bezpečné. To zajišťují InS, které jakékoliv provedené změny okamžitě přenáší na všechny klienty najednou.“

Na vývoji softwaru Realiance spolupracují technici ZAT s firmou GEOVAP, která jim vychází maximálně vstříc a realizuje jejich požadavky ve velmi krátkých termínech. „Od firmy GEOVAP jsme získali již několik ocenění, např. jako integrátor roku 2013 bioplynových stanic. Letošní rok se chystáme opět soutěžit, pravděpodobně s aplikací DDTS,“ dodává Janoch. 

PROJEKTY PRO ROK 2015
ZAT v současné době nasazuje DŘT na zakázkách TT Veselí a TT Chotoviny. Zakázky firma realizuje pro partnery Elektrizace železnic Praha a OHL ŽS Brno v rámci dodávek pro SŽDC. Tyto objekty jsou součástí projektů modernizace trati Horusice – Veselí a Tábor – Sudoměřice. Jde o řídicí systémy trakčních transformoven R110kV, R25kV a zařízení pro ovládání odpojovačů na trakčním vedení. „Naší částí v celém řetězci je dodávka rozvaděče řídicího systému a pracoviště obsluhy, přičemž na TT Veselí jsme nasazovali i SW přímo pro rozvodnu R25kV a R110kV. V případě rozvodny R110kV se díky tomu značně rozšířily naše dodávky i kompetence při programování s novým komunikačním protokolem 60850, který se zatím v DŘT nepoužíval,“ konstatuje Václav Janoch. Systém ZAT pracuje na bázi průmyslového automatu SAIA a průmyslového počítače Advantech. Zařízení je umístěno v rozvodnách jako zcela nadřazený systém všem ostatním technologiím, pomocí něhož jsou ovládány veškeré silové prvky rozvoden a zařízení. Dále je systém zapojen do drážní sítě SDH a přenášen na elektrodispečink v Českých Budějovicích, kde je pracoviště dispečerů, kteří mají možnost vzdáleně rozvodny monitorovat a ovládat.

V následujícím období ZAT čeká dokončení několika koridorů a tratí jak v produktu DŘT, tak DDTS. V produktu DDTS technici firmy v současné době pracují především na jednom z největších projektů, který v oboru dopravy zatím realizovali, a to Modernizaci trati Budějovice – Volary, který bude dokončen v tomto roce. Projekt je zcela zásadní pro propojení souvisejících běžících projektů DDTS, a to z důvodu dodávky integračních serverů (InS). Tyto servery jsou v podstatě rozhraním mezi integračními koncentrátory (Ink) v technologii DDTS a správcem zařízení.

KNOW-HOW V DODÁVKÁCH PRO DOPRAVU
Na úspěšnosti realizovaných akcí se podílí velký počet dodavatelů – odborníků ve své části technologie. „Tyto technologie se často liší v závislosti na typu a složitosti projektu, což je pro nás vždy výzvou. Díky rozmanitosti projektů jsme schopni neustále zvyšovat kvalitu a kompetence našich realizačních týmů, především projektantů a manažerů staveb. Umíme se jednotlivým projektům přizpůsobit a čerpáme z nich know‑how pro další projekty. Našim odběratelům tak vždy dodáváme nejvyšší kvalitu a efektivnost realizované zakázky,“ konstatuje Václav Janoch. Kvalitní zázemí inženýrů si firma buduje ve spolupráci s Fakultou Elektrotechnickou ZČU v Plzni, kde se jí daří získávat absolventy pro budoucí spolupráci. Zároveň vítá ve svých řadách každého odborníka, který má zájem o práci v ZAT a chce se podílet na vymýšlení a realizacích nových produktů.

This Year’s News in Control Systems for Transportation
ZAT company has been an important supplier in the field of dispatching technology (DT) for several decades. Currently, it focuses also on supplying control systems for long-distance diagnostics of technology systems for Správa železniční dopravní cesty SŽDC s. o. (Railway Infrastructure Administration, state organization). The company operates in almost all regions of the Czech Republic where control rooms equipped with these dispatching systems are located.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Vizualizace zabezpečovacího systému EZS přes webového klienta objektu ČekaniceVizualizace ohřevů a osvětlení EOV, OSV přes webového klienta objektu TáborVývod R110 kV do sítěRozvodna R25kV TT Chotoviny

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (56x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (45x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice