KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Silniční infrastruktura    Nové autobusové nádraží v Sázavě

Nové autobusové nádraží v Sázavě

Publikováno: 18.9.2019
Rubrika: Silniční infrastruktura

V jednom z nejmalebnějších měst na řece Sázavě bylo potřeba postavit nový dopravní terminál. Pro hlavního zhotovitele, Dopravní stavby Bohemia s. r. o., dodala společnost mmcité+ a. s. zastřešení dvou ostrovních nástupišť pro autobusovou dopravu.

Byly zvoleny lehké, otevřené konstrukce, vhodné pro město, jehož symbolem je stejnojmenná řeka, a které se proslavilo v oblasti sklářského průmyslu. Vycházejí z typového zastřešení qadra, které bylo poprvé použito ve španělském pobřežním městě Aviles, ale v Sázavě u něj došlo k mnoha inovacím.

Nástupiště jsou 16 metrů dlouhá a dohromady obsluhují pět autobusových stání. Aby i při této délce zůstala jednotlivá stání pro uživatele přehledná, jsou jasně zvýrazněna modrými a červenými stříškami. Tyto dvě barvy, spolu s bílou barvou konstrukce, jsou tradičními vodáckými barvami a také barvami města Sázavy. Ve spolupráci s investorem, Městem Sázava, a projekčním atelierem Lucida byly přesně specifikovány barvy a použití znaku a vlajky města v horní části tzv. totemů, výrazných vertikálních prvků, které v sobě kombinují několik funkcí. Každé nástupiště má svůj totem: jedno červený, druhé modrý, umístěný zhruba v jedné třetině. V celkovém pohledu díky nim nástupiště připomínají míjející se parníky.

Dodávka mmcité+ zahrnovala i mobiliář. Typové zastřešení qadra, z nějž sázavský projekt vycházel, má speciálně navržené lavičky i opěrky zakomponovány přímo do konstrukce. Poprvé zde však byly použity i integrované koše na tříděný odpad. Výrazným prvkem je tady grafický potisk a polep skel: naznačuje opěradla za lavičkami nebo třeba i označníky autobusových stání, které jakoby levitují pod skleněnými panely ve střeše. Prosklení střech i skleněné totemy jsou výsledkem snahy o maximální využití skla a představují inovace typového zastřešení. Kvůli zachování stylové čistoty sloupů a také pro snadnější údržbu zde byly použity dvorní vpustě pro odvod vody v nosných prvcích. Konstrukce je vyrobena z oceli a opatřena ochranou proti rzi ze žárového zinku a polyuretanového laku. Je zastřešena sendvičovým panelem a zahrnuje i integrované osvětlení. Mobiliář sestává z HPL desky v barvě nástupiště v sedací nebo opěrné části, namontované na ocelovou konstrukci. V Sázavě jsou nástupiště vybavena i integrovanými informačními klaprámy na skle.

Qadra je vhodná také pro železniční dopravu, v Jinonicích je například použita jako přístřešek na vlakové zastávce.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Nové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v SázavěNové autobusové nádraží v Sázavě

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Válcovaný beton – inovativní technologie pokládky betonových vozovekVálcovaný beton – inovativní technologie pokládky betonových vozovek (39x)
Válcovaný beton (Roller Compacted Concrete – RCC) je ekonomicky výhodná technologie pro výstavbu vozovek, která kombinuj...
Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konceNové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce (37x)
Osazením značek „dálnice“ na bývalé rychlostní silnice ke dni 1. 1. 2016 a následné změny v mapách či evidenci byl pouze...
Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (28x)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...

NEJlépe hodnocené související články

Ohlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumfOhlédnutí za Gdaňskem: od zoufalství po triumf (5 b.)
Igor Sedláček pracoval v Polsku pět let a vedl suverénně největší projekt Metrostavu v zahraničí. O výstavbě rychlostní ...
Skanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad BečvouSkanska dokončila stavbu čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou (5 b.)
Dnes odpoledne se řidiči poprvé projedou po nové trase dálnice D1 na Moravě. Stavbu v hodnotě téměř 3 miliardy vybudoval...
Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dníModernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní (5 b.)
Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Mez...

NEJdiskutovanější související články

Přeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapaPřeložka silnice III/14539 (přes ulici M. Horákové do ulice Strakonická) – stavební část 2 – 1. etapa (1x)
Přeložka silnice III/14539 je významnou spojnicí dvou největších českobudějovických sídlišť Máj a Vltava. Zhruba 740 m d...
Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – ŠevětínVýstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín (1x)
Hlavním cílem projektu je výstavba nového, více než 8 km dlouhého úseku dálnice D3 na území Jihočeského kraje mezi obcem...
Přeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončenaPřeložka silnice I/49 Vizovice – Lhotsko je dokončena (1x)
Dne 21. září slavnostně skončila výstavba silnice I/49 v úseku Vizovice – Lhotsko ve Zlínském kraji. Stalo se tak o půl ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice