KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Na trať Ostrava – Praha poprvé vyjela konkurence Českých drah

Na trať Ostrava – Praha poprvé vyjela konkurence Českých drah

Publikováno: 26.9.2011
Rubrika: Kolejový průmysl

Na hlavní železniční trať spojující Ostravu s Prahou dnes poprvé vyjel spoj konkurující Českým drahám. Souprava RegioJet byla vyprodaná. Z Havířova na Karvinsku vyrazila v 05:20 a do hlavního města dorazila podle jízdního řádu v 09:34. Vyprodané jsou i další spoje. Společnost proto některé vlakové soupravy posílila. ČTK to dnes řekl mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.

"Byla to naše první jízda s cestujícími. Personál poprvé obsluhoval a poprvé se setkával s problémy, které život přináší. Museli jsme je řešit," uvedl Ondrůj s tím, že na Ostravu nyní míří vlak, který z Prahy vyjel v 07:27.

Do ranního vlaku z Havířova nasedlo i několik lidí, kteří si koupili jízdenku na vlak Českých drah. "Občas se to stalo. Lidé se prostě spletli. Uviděli vlak na Prahu a nastoupili. Všem jsme vysvětlovali, kde si mohou lístek příště koupit," uvedl. Vystoupit ale nikdo nemusel. "Pasažéry jsme dnes svezli zdarma. Bylo to asi 20 lidí," řekl.

RegioJet hlásí i další vyprodané spoje. Především páteční odpolední a také nedělní. V těchto dnech proto budou soupravy posíleny o další vagon. "V rezervačním systému jsme schopni sledovat, jak se prodej vyvíjí a operativně zasáhnout," řekl.

Soukromý železniční dopravce RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha budou jezdit tři spoje RegioJetu denně každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s 18 spoji denně. Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami, nabízí bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje.

Cena základního jízdného mezi Ostravou a Prahou koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží činí u RegioJetu 420 korun. Jízdné prostřednictvím takzvané kreditní jízdenky cestujícího vyjde na 230 korun. Podmínkou je bezplatná registrace na stránkách dopravce. Za 295 korun budou cestovat lidé využívající otevřenou jízdenku, kteří si online nebo textovou zprávou bezplatně rezervují místenku.

Konkurenční ČD nabízejí pro spoje na trati Praha - Ostrava základní jízdné 438 korun, s In-kartou 25 prodávají jízdenku za 329 Kč a s dražší In-kartou 50 za 219 Kč. Kromě RegioJetu chce Českým drahám na frekventované trase Ostrava - Praha konkurovat i společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Má v plánu vyjet na trať v prosinci 2012.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (61x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (51x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice