KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Na muzejní trať z Kamenického Šenova opět vyjel historický vlak

Na muzejní trať z Kamenického Šenova opět vyjel historický vlak

Publikováno: 2.7.2011, Aktualizováno: 8.7.2011 10:38
Rubrika: Kolejový průmysl

Klub železničních cestovatelů zahájil dnes pravidelnou dopravu na muzejní železnici mezi Kamenickým Šenovem na Českolipsku a Českou Kamenicí na Děčínsku. Na pětikilometrový úsek trati vyjel vlak naposledy v roce 2009. Celý úsek prošel nákladnými opravami, vyžádal si několik milionů korun a stovky hodin práce železničních nadšenců a dobrovolníků. Díky tomu budou ale vlaky po celé léto vždy v úterý, středu a čtvrtek vozit opět turisty.

"O víkendech je v regionu dost zajímavých akcí pro turisty, vykrýváme dny, kdy je nabídka menší," řekl u příležitosti zahájení provozu ČTK jednatel klubu Bohumil Augusta. Vlaky budou na trati jezdit pravidelně až do konce prázdnin, ve středu až do Liberce, kde budou končit u Centra Babylon. Na nádraží v Kamenickém Šenově je v době provozu muzejní železnice vždy v úterý a ve čtvrtek po celé prázdniny otevřeno také malé železniční muzeum, zabývající se historii tratě Česká Kamenice - Česká Lípa, upozornil.

Trať i nádraží v Kamenickém Šenově byly vybudovány kolem roku 1886 a jsou spjaty s rozmachem sklářské výroby ve městě. Tamní železnice patří v Libereckém kraji k těm nejstarším. V roce 1979 na ní ale skončila osobní přeprava, pak sloužila jen jako železniční vlečka pro místní závod Preciosy. Na počátku 90. let se na trati provoz zcela zastavil kvůli havarijnímu stavu kolejí. Díky železničním nadšencům z Klubu přátel lokálky Kamenický Šenov se podařilo v roce 1997 obnovit příležitostný provoz. Deset let pak vozily turisty na trati historické motorové soupravy a při zvláštních příležitostech i vlaky tažené parní lokomotivou.

V roce 2007 se provoz na trati kvůli špatnému stavu kolejí a nebezpečným přejezdům opět zastavil. O rok později ji získal Klub železničních cestovatelů. "Museli jsme vyměnit desítky pražců, zrekonstruovat železniční přejezd, který má nyní světelné zabezpečení, osadili jsme i historická návěstí," vyjmenoval Augusta. Jen nádražní budova si bude muset na rekonstrukci ještě počkat. "Bude potřebovat miliony, žádali jsme dotaci z evropských fondů, ale zatím jsme neuspěli," poznamenal.

Obnovení provozu na trati vítají i obě města. Na obnovu trati daly Kamenický Šenov i Česká Kamenice po 40 000 korun. "Dodávali jsme i dělníky na výkopové a podobné práce," řekl ČTK šenovský starosta František Kučera, který věří, že obnovení provozu na trati přispěje k rozvoji turistiky v regionu. Doufá, že v budoucnu nebudou vlaky na trati jezdit jen v létě, ale provoz bude celoroční.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (54x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (43x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice