KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Na modernizaci železnice na jihu Čech půjdou stovky milionů Kč

Na modernizaci železnice na jihu Čech půjdou stovky milionů Kč

Publikováno: 29.1.2012, Aktualizováno: 30.1.2012 12:02
Rubrika: Kolejový průmysl

Na modernizaci železnice na jihu Čech půjdou i letos stovky milionů korun. Pokračovat budou práce na IV. koridoru v úseku České Budějovice-Nemanice a začne modernizace tratě Ševětín - Veselí nad Lužnicí. Nebude ale pokračovat plánovaná optimalizace trati České Velenice - Veselí nad Lužnicí, jejíž první etapa skončila loni. ČTK to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Druhým rokem bude na jihu Čech pokračovat modernizace IV. koridoru Praha-Tábor-Horní Dvořiště na transevropské železniční ose Balt - Jadran v úseku České Budějovice - Nemanice. Začala loni v dubnu. Úsek měří 2,6 kilometru a přijde na 750 milionů korun, EU ji dotuje více než 70 procenty. Práce skončí v příštím roce.

Zatímco loni dopravu v krajském městě komplikovala náročná modernizace mostů v ulicích Pekárenská a Skuherského, letos přijde na řadu mimo jiné modernizace viaduktů na frekventované Pražské třídě a v Rudolfovské ulici. Pokračovat budou také práce na rekonstrukci trakčního vedení a rekonstrukci nástupišť na českobudějovickém nádraží. Začne modernizace podchodů pro cestující. Náročná stavba zahrnuje především zdvojkolejnění úseku trati, její součástí jsou i mohutné opěrné zdi a protihlukové stěny.

Na jaře by po skončení výběrového řízení na zhotovitele měla začít kompletní rekonstrukce trati Ševětín - Veselí na Lužnicí, a to v úseku Horusice - Veselí nad Lužnicí. Druhá část stavby je ve fázi zpracování projektové dokumentace. Celý projekt přijde na 2,7 mld. Kč.

Letos podle plánů měla skončit optimalizace trati České Velenice - Veselí nad Lužnicí. První etapa stavby byla ukončena loni. Její součástí byla celková změna kolejového řešení železniční stanice České Velenice, nové řešení nástupišť, moderní zabezpečovací zařízení a kompletní elektrizace. Se zahájením další etapy stavby, to je traťového úseku z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí, se zatím neuvažuje. "Za současné ekonomické situace to není stavba prioritní," uvedl mluvčí SŽDC.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (54x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (37x)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice