KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    MSV Metal Studénka je opět stabilním partnerem železničního průmyslu

MSV Metal Studénka je opět stabilním partnerem železničního průmyslu

Publikováno: 19.6.2013, Aktualizováno: 27.11.2013 11:17
Rubrika: Kolejový průmysl

Rozhovor s předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Ing. Ivo Lazeckým o konci reorganizace, přínosech nového vlastníka i plánovaných investicích v letošním roce.

MSV Metal Studénka si prošla úspěšnou reorganizací, co to v tuto chvíli znamená pro firmu?
Konec reorganizace je klíčový v několika rovinách. Předně se stáváme stabilním dodavatelem a vracíme se do vod, kde jsme v minulosti úspěšně působili. Splnili jsme své závazky tradičním odběratelům, kteří nám dali čas, abychom se z nepříznivé situace dostali, což se povedlo a zůstali jsme v jejich dodavatelských portfoliích. Strategicky se to týká třeba německého trhu, kde preferují dlouhodobou spolupráci se stabilními partnery. A v neposlední řadě jsme už splatili třetinu našich závazků a tím deklarovali, že jsme dostatečně finančně silní, abychom splácet dokázali. Nemluvě pak o tom, že konečně můžeme čerpat dotace z inovačních programů a dotačních titulů v ekologizaci provozu, vzdělávání a dalších.

Omezovala vás reorganizace při získávání nových zakázek?
Samozřejmě, konec reorganizace znamená i otevření vrátek k tendrům po celé Evropě, do nichž se firmy v insolvenčním řízení hlásit nemohou. Dříve nás to omezovalo především v Turecku a Polsku, kde se do kolejového průmyslu hodně investovalo a investuje. Navíc zakázky nechtěl nikdo pojišťovat. Dnes je důvěra pojišťoven, které pojišťují pohledávky a dodávky, obnovená. Dva měsíce po ukončení reorganizace jde o velký úspěch, protože pojišťovny vždy hledí primárně na výsledky.

TRŽBY V ROCE 2012 DLE VÝROBKOVÝCH SKUPIN
Výrobková skupina Tržby Podíl na tržbách
Nárazníky a náhradní díly 91 499 260 Kč 13,43%
Táhlové ústrojí a ND 142 714 801 Kč 20,94%
Šroubovky a ND 136 843 254 Kč 20,08%
Botky zdraže a ND 51 972 797 Kč 7,63%
Zápustkové výkovky a výlisky 258 511 590 Kč 37,93%
Celkem 681 541 702 Kč 100,0%

Předpokládám, že zapůsobilo i vědomí, že za Metalem stojí nový a silný vlastník (JET Investment)…?
Určitě ano, protože JET je silná finanční skupina, která podniká i ve strojírenství a pojišťovny i banky vnímají, že do Studénky přišel vlastník, který přemýšlí v horizontu více jak tří let – tedy střednědobého vlastnictví firmy.

Jak chcete využít synergie v rámci skupiny?
Potenciál cítíme poměrně velký. Rádi bychom dodávali výlisky a výkovky pro strojírny v Třebíči a Strojírny Poldi. A naopak využívali jejich sofistikovaná obráběcí zařízení. Rovněž bychom chtěli oslovit zákazníky ostatních firem ve skupině, především výrobců zemědělské techniky a některých segmentů v energetice. Třeba PBS Industry dodává do Siemensu a dalších velkých skupin, což je pro nás velká příležitost pro dodávky výkovků. Poldovka zase výrobcům traktorů, kde jsou rovněž tažná zařízení a tedy potenciální odbyt výkovků. Takže i tady vidím dobré využití kapitálového vstupu nového vlastníka.

TRŽBY Z PRODEJE VÝROBKŮ DLE ZEMÍ
Poř. Země Tržby celkem Podíl
1 DEU 223 290 659,50 32,76%
2 CZE 151 434 867,03 22,22%
3 SVK 59 926 894,95 8,79%
4 FRA 40 599 800,05 5,96%
5 POL 36 046 942,52 5,29%
6 ROM 32 550 356,44 4,78%
7 HUN 26 137 299,37 3,84%
8 AUT 24 387 539,12 3,58%
9 CHE 23 470 450,78 3,44%
10 CHN 17 159 096,13 2,52%
11 MAR 9 611 235,71 1,41%
12 RKS 6 112 188,36 0,90%
13 SRB 6 048 550,58 0,89%
14 BGR 4 201 184,63 0,62%
15 TUR 4 164 026,21 0,61%
16 ESP 3 970 497,56 0,58%
17 NOR 2 628 612,17 0,39%
18 FIN 2 500 910,31 0,37%
19 PRT 1 850052,48 0,27%
20 BEL 1 386 040,10 0,20%
21 SWE 1 167 804,01 0,17%
22 SVN 960 419,54 0,14%
23 ITA 825 232,40 0,12%
24 NLD 652 331,02 0,10%
25 IRL 422 746,50 0,06%
26 GRC 28 060,80 0,00%
27 DNK 7 904,22 0,00%
  Celkem 681 541 702,49 100,00%

Do čeho jste loni investovali a jaký je plán letos?
Loni jsme investovali patnáct milionů do stěžejních technologií a zároveň jsme zmodernizovali zkušebnu jakosti, což požadovali auditoři zahraničních železnic a nakonec jsme u všech uspěli. Letos chceme zvýšit kapacitu nástrojárny a investovat do zvýšení kapacity obrábění komponentů pro podsestavy – především nárazníky  a šroubovky. Celkově plánujeme proinvestovat cirka pětadvacet milionů korun. A nad rámec zvažujeme zainvestovat do nového a složitějšího segmentu výkovků, které mají větší váhu a rozměr. To by znamenalo nákup maxilisu nebo vybudování bucharové linky. Rozhodující bude, jak se nám podaří oslovit zákazníky pro danou technologii. Strategicky bychom ale rádi pokrývali celý sortiment výkovků od jednoduchých a lehkých po těžší a rozměrově náročnějších. A z obchodního hlediska bychom se rádi stali generálními dodavateli výkovků pro naše strategické partnery, kteří se budou schopni podílet i na vývoji a šít zákazníkovi komponenty na míru.

Do jakých teritorií byste rádi pronikli?
Dělali jsme si teritoriální analýzy a jednoznačně nejzajímavější jsou teď pro nás Polsko, Francie, Maroko, Alžírsko a obecně celá severní Afrika, o kterou se investoři hodně zajímají. A my bychom se tam rádi dostali jako subdodavatelé Alstomu a dalších výrobců, kteří tyto trhy umí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (35x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (33x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice