KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Montáž ocelové konstrukce mostu přes Lochkovské údolí

Montáž ocelové konstrukce mostu přes Lochkovské údolí

Publikováno: 23.7.2009, Aktualizováno: 20.11.2009 16:26
Rubrika: Mosty, Silniční okruh kolem Prahy

Most přes Lochkovské údolí je součástí budovaného Silničního okruhu kolem Prahy, stavby 514 Lahovice – Slivenec, která vytváří jihozápadní část celého okruhu. Hlavním zhotovitelem OK je společnost BÖGL a KRÝSL, k. s. Jedná se o sdruženou rámovou konstrukci o pěti polích se šikmými podpěrami u hlavního pole. Rozpětí jednotlivých polí ve směru od Lahovic je 70,0 + 79,85 + 99,3 + 93,85 + 80,5 m, rozpětí patek šikmých podpěr středního pole je 157,1 m. Celková délka mostu je potom 461 m.

Montáž ocelové konstrukce mostu přes Lochkovské údolí

Nosná konstrukce mostu je spřažená ocelobetonová, jednokomorového uzavřeného průřezu. Je společná pro oba jízdní pásy, což je poměrně unikátní, protože většina podobných mostů na komunikacích dálničního typu má pro každý směr jízdy samostatnou nosnou konstrukci.

NÁSTIN MONTÁŽNÍ TECHNOLOGIE
Montáž OK mostu o hmotnosti 4 720 tun a délce 425 m byla prováděna dílčími výsuny ze Slivenecké opěry. Pro kompletaci a svařování montážních sekcí byl vykopán provizorní zářez do stávajícího terénu (cca 8 000 m3), tzv. startovací jáma. Tato jáma má délku cca 90 a šířku 18–30 m. Z této startovací jámy byla mostní konstrukce vysouvána v podélném sklonu 2,4 % a ve výškové pozici 30 mm nad definitivní polohou mostu. Výsun byl rozdělen na 10 dílčích výsunů. Délky těchto výsunů byly propočteny s ohledem na požadované omezení rozměrů startovací jámy (max. délka 90 m) a maximální povolenou délku převisu mostu, dílčího výsunu, za poslední provizorní podpěrou, což je 50 m (včetně délky výsuvného nosu).

KOMPLETACE A SVAŘOVÁNÍ
Do startovací jámy byly dopravovány mostní dílce (hmotnosti cca 20–100 tun) pomocí dvojice portálových jeřábů. Pro doplňkové montážní práce byl využíván derikový kolejový jeřáb umístěný vedle startovací jámy. Pro urychlení montáže bylo vytvořeno nezávislé montážní pracoviště, ze kterého se do startovací jámy osazovaly pásovým jeřábem Demag CC-2000 SSL (o nosnosti 300 t + superlift) vytipované svařené mostní komory. Mostní komora byla sestavována ze tří dílců příčně a 26 sekcí podélně. Svařování bylo realizováno plným drátem v ochranné atmosféře a čtyřmi svařovacími automaty. Pro svařování byly vyrobeny tři mobilní střešní konstrukce kryté speciálními plachtami, a také svařovací přístřešky pro svary vzpěr a vnějších podélníků.

ZÁVĚREM
Poslední výsun ocelové mostní konstrukce na lochkovskou opěru byl ukončen v poledne dne 10. 7. 2009 za účasti zhotovitelů, projektantů, investora a pozvaných hostů. V současné době se připravuje propojení ocelové mostní konstrukce s betonovými šikmými vzpěrami, tzv. rámového rohu a také dovařování nadložiskových komor a spouštění OK mostu na mostní ložiska.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie
Most přes Lochkovské údolí na budovaném Silničním okruhu kolem Prahy (R1) (foto Bc. Pavel Stančo)Pohled na most vysunutý na pilíře (foto Ing. Milan Citta)Most dva dny před posledním výsunem (foto z 8. července 2009, Bc. Pavel Stančo)Tlačné a jistící (brzdné) hydraulické zařízení (foto Ing. Milan Citta)Pohled na konec mostu po výsunu ze „startovací jámy“ (foto Ing. Milan Citta)Most přes Lochkovské údolí bude opravdu důstojnou dominantou (foto Bc. Pavel Stančo).

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice