KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Ministerstvo dopravy se staví k plánům RegioJetu zdrženlivě

Ministerstvo dopravy se staví k plánům RegioJetu zdrženlivě

Publikováno: 30.9.2011, Aktualizováno: 3.10.2011 13:51
Rubrika: Kolejový průmysl

Ministerstvo dopravy se zatím staví zdrženlivě k plánům soukromého železničního dopravce RegioJet, který ve čtvrtek oficiálně potvrdil zájem o provozování dalších dálkových vlaků v Česku, a to bez nároku na státní dotace. Mluvčí ministerstva Květa Kočová dnes ČTK sdělila, že pro úřad bude důležité, za jakých konkrétních podmínek je RegioJet připraven dopravní služby zajišťovat.

Firma ze skupiny Student Agency ve čtvrtek zaslala dopis ministrovi dopravy, ve kterém oznámila zájem o provozování poloviny dálkových vlaků EuroCity (EC) a InterCity (IC) na trase Praha - Brno - Břeclav od prosince 2012. V další fázi by chtěla převzít provoz všech spojů EC, IC i kategorie expres na území Česka. Stát by podle firmy právě na dotacích ušetřil stovky milionů korun ročně.

Dopravce poslal svou nabídku přes datovou schránku, mluvčí ministerstva dnes stejně jako ve čtvrtek uvedla, že úřad zatím nemá nabídku k dispozici. „Nabídku firmy však bude úřad podrobně analyzovat a nabídku zváží,“ doplnila Kočová.

"Je však třeba upozornit na skutečnost, že předložená nabídka pravděpodobně bude zaměřena pouze na vybranou linku a vybrané vlaky, a proto bude obtížně srovnatelná s podmínkami, za kterých je uzavřena desetiletá smlouva mezi ministerstvem dopravy a Českými drahami, které zajišťují přepravní služby na všech linkách dálkové dopravy," sdělila mluvčí.

České dráhy mají od státu garantovány dotace ve formě takzvaných úhrad prokazatelné ztráty. RegioJet zatím konkuruje ČD pouze na trase Praha - Ostrava - Havířov, kde jezdí od pondělí. „RegioJet nepožaduje od státu na provozování dálkových vlaků dotace, ale usiluje o spoje v takových časech, jaké mají nyní na lince ČD,“ uvedl ve čtvrtek mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský ČTK sdělil, že ČD by měly příští rok dostat dotace od ministerstva dopravy, které si vlaky objednává, na všech trasách mimo trasy Praha-Ostrava. Kromě této trasy provozují ČD čistě na komerční bázi provoz všech pendolin.

Majitel Student Agency, brněnský podnikatel Radim Jančura, několik let tvrdí, že je schopen zajistit provoz dálkových spojů s nižšími dotacemi nebo bez dotací od státu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (52x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (50x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (42x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice