KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Leo Express chce investovat do vlaků dalších 12 miliard Kč

Leo Express chce investovat do vlaků dalších 12 miliard Kč

Publikováno: 13.2.2012, Aktualizováno: 20.2.2012 11:00
Rubrika: Kolejový průmysl

Dopravní firma Leo Express, která chce od prosince provozovat pět železničních souprav Flirt za 1,5 miliardy korun na trati mezi Prahou a Ostravou, chce v dalších pěti letech investovat do nových souprav dalších 500 milionů eur (zhruba 12 miliard Kč). Pro rádio Impuls to dnes řekl majitel společnosti Leoš Novotný.

"Mám teď 500 milionů euro od komitmentu investorů, což je zhruba 12 miliard (korun), mám je na příštích pět let a vlak se vyrábí dva roky. Takže já dneska usilovně jednám, v pátek máme další jednání s výrobcem, jednáme o tom, aby se (vlaky) vyráběly tak, aby za dva roky a týden mohly začít jezdit," řekl Novotný.

Nové soupravy Leo Express by podle Novotného mohly jezdit například na trasách Praha-Vídeň, Praha-Budějovice, Praha-Brno, Praha-Ústí i v Polsku či na Slovensku.

Linky do Rakouska by mohla firma provozovat ve spolupráci s rakouskou soukromou železniční společností WESTbahn, která je u jižních sousedů ve stejném postavení jako Leo Express v tuzemsku. "Je to pořád v nějakých fázích vyjednávání, kdy my jsme si samozřejmě velmi blízcí tím, že používáme stejná vozidla," řekl Novotný.

První elektrickou jednotku Flirt Leo Express, budoucí konkurent Českých drah, převzal na začátku února od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi.

Kromě vstupu na trať Praha-Ostrava ohlásila firma už dříve, že se připravuje na výběrové řízení na dopravce na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. Tendru se kromě Českých drah a Leo Expresu hodlají zúčastnit tuzemský dopravce Viamont, evropský obr Veolia Transport a RegioJet ze skupiny Student Agency patřící brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi. Vítěz řízení by měl cestující mezi Ostravou a Olomoucí začít vozit cestující od prosince 2013.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (54x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (51x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (44x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice