KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Kraji Vysočina hrozí rušení rychlíkových železničních spojů

Kraji Vysočina hrozí rušení rychlíkových železničních spojů

Publikováno: 19.8.2011, Aktualizováno: 31.8.2011 09:38
Rubrika: Kolejový průmysl

Vysočině hrozí rušení rychlíkových spojů, stát prý navíc v kraji nepočítá ani s dopravními stavbami. Podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by na Vysočině mohlo být ze 49 rychlíků zcela zrušeno devět, provoz dalších 15 by byl silně omezen. Novinářům to dnes řekl náměstek hejtmana Libor Joukl.

Podle něj by se podle návrhu jízdního řádu podmínky pro cestující na železnici v Kraji Vysočina výrazně zhoršily. "Poslední rychlíky mezi Jihlavou a Pardubicemi pojedou 11. prosince. Pak cestující mezi sousedními krajskými městy přijdou o všechny čtyři rychlíkové spoje," uvedl Joukl. Stát podle něj jako objednavatel nemá o tento a další spoje zájem.

Konečnou podobu jízdních řádů dosud ministerstvo dopravy nepotvrdilo, její schválení bylo o několik týdnů odsunuto. Podle Joukla proto není zatím možné postihnout všechna případná rušení, která dráhu čekají. Nový železniční grafikon začíná platit 12. prosince 2011. Vysočinou denně projede 366 vlakových regionálních spojů a 4 500 regionálních autobusových spojů.

Železniční jízdní řád se podle Joukla na Vysočině projednává už od února. Informace o možnosti rušení rychlíkových spojů přišla až dlouho po konečném schválení jízdních řádů obcemi a krajem, proto nepříznivě ovlivní i navazující regionální železniční a autobusovou dopravu. Po hrozících vládních škrtech na regionální železniční dopravu bude podle Joukla Českým drahám na Vysočině chybět přibližně dalších 30 milionů korun státní dotace. "Zatím není jasné, jak se tento propad bude řešit," upozornil náměstek hejtmana.

Podle něj se ministři otočili zády ke Kraji Vysočina i v případě rozdělení peněz na rozvoj, výstavbu, údržbu a modernizaci silnic a dálnic a železničních dopravních cest. "V rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok není kromě zahájení rekonstrukce dálnice D1 pro Vysočinu na silnice a železnici plánována ani koruna," uvedl Joukl.

Jihlava se tak podle něj výhledově může rozloučit s dokončením přemostění dálničního přivaděče u Pávova, odsunuta je modernizace silnice s už prodlouženým stavebním povolením I/34 mezi Božejovem a Pelhřimovem, opravovat se prý nezačne železniční trať z Kostelce do Slavonic. "Ani pod čarou není v rozpočtu SFDI žádná vyjmenovaná stavba na území Kraje Vysočina," řekl Joukl.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (61x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (52x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (50x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice