KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Kraje trvají na dodržení memoranda o financování vlaků

Kraje trvají na dodržení memoranda o financování vlaků

Publikováno: 23.9.2011, Aktualizováno: 26.9.2011 15:22
Rubrika: Kolejový průmysl

Hejtmani zásadně trvají na dodržení memoranda o zajištění financí pro regionální železniční dopravu, které s kraji uzavřela předchozí vláda Jana Fischera. Nepřipadá podle nich v úvahu, aby se kraje na jejím spolufinancování podílely dalšími 150 miliony korun. Novinářům to po dnešním jednání rady Asociace krajů řekl jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD). Dodal, že kraje stále čekají na konečné rozhodnutí vlády, dosud podle nich o porušení dohody jen mluvila.

Memorandum z roku 2009 krajům zaručuje po dobu deseti let roční dotace 2,6 miliardy korun. Tuto částku chce ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) ročně snížit o 600 milionů Kč.

"Snažíme se s vládou dohodnout, přesvědčit ji, že je v jejím zájmu, aby memorandum bylo dodrženo. Pokud bude skutečně porušeno, bude následovat reakce krajů," dodal místopředseda asociace a pardubický hejtman Radko Martínek (ČSSD).

Problémem memoranda se zabývala i dopravní komise asociace, jejíhož dnešního jednání se v Českých Budějovicích zúčastnil i ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) a zástupci Českých drah.

V roce 2009 měly podle náměstka vysočinského hejtmana Libora Joukla (ČSSD) ČD ztrátu pět miliard Kč, poté snížily náklady a ztrátu na tři miliardy Kč. Tehdy Fischerova vláda přislíbila dvě miliardy a o zbytek se podělily kraje, ČD a vláda. Díky memorandu podepsaly pak kraje s dopravci desetileté smlouvy o spolufinancování ztrát základní dopravní obslužnosti.

„Na základě těch smluv a zajištěnému dlouhodobému financování se mohly ČD ucházet o evropské peníze, aby mohly nakoupit nové vozy pro regiony. Pokud bude doprava v regionech omezena, dojde k porušení udržitelnosti projektů, a hrozí navrácení asi 40 procent dotací. Propouštěním na drahách by byla ohrožena bezpečnost,“ nastínil možné dopady snížení financí na regionální dopravu Joukl.

Kalouskovo šetření je podle Martínka přenášení dluhové zátěže na nižší složky, není to šetření.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (41x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (34x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Vysokorychlostní železniční tratě ve světě v posledních letech (I.)Vysokorychlostní železniční tratě ve světě v posledních letech (I.) (34x)
Za novou vysokorychlostní železniční trať se obvykle považuje taková, jejíž traťová rychlost dosahuje alespoň 250 km/h, ...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice