KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    EffiShuntery 500 jezdí v barvách Škody Auto, CZ LOKO k nim dodává i desetiletý full service

EffiShuntery 500 jezdí v barvách Škody Auto, CZ LOKO k nim dodává i desetiletý full service

Publikováno: 17.7.2018
Rubrika: Kolejový průmysl

Největší česká automobilka Škoda Auto začala k seřazování nákladních vlaků s novými vozy na své vlečce využívat dvě lokomotivy EffiShunter 500 z produkce společnosti CZ LOKO. Součástí kontraktu jsou i desetileté komplexní služby na jejich údržbu a servis.

„Zákazníci stále více preferují nákup nových lokomotiv i s jejich pravidelnou údržbou, havarijním servisem a dalšími pozáručními službami. Tento trend je na železnici v poslední době stále více zjevný,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO. Pro zákazníka to znamená, že odpovědnost za spolehlivost vozidel má výlučně jejich výrobce. CZ LOKO proto v mladoboleslavském areálu automobilky zřídilo samostatné servisní středisko.

Podle Pavla Orálka, ředitele úseku servisu kolejových vozidel a řízení kontroly jakosti CZ LOKO, získávají klienti v takovém případě vhodné komplexní řešení, neboť mají pod plnou kontrolou náklady na údržbu a zároveň i garantovanou kvalitu prací, které zajistí spolehlivý provoz lokomotiv v souladu s platnou legislativou. „Komplexní servis přímo od výrobce přináší provozovatelům synergie v podobě optimalizace vlastních nákladů. Jinak by o něj neměli zájem,“ dodal.

S poskytování full service služeb CZ LOKO začalo koncem roku 2015, kdy do společnosti ArcelorMittal v Ostravě postupně dodalo dvacet posunovacích lokomotiv řady 741.7. Časem je rozšířilo i do zahraničí, kde je nyní poskytuje v Polsku a v Itálii prostřednictvím svých dceřiných společností. Ve Finsku, Srbsku, Litvě nebo Lotyšsku se tak děje prostřednictvím místních smluvních partnerů.

Čtyřnápravové lokomotivy EffiShunter 500 pohání spalovací motor CAT C18 o výkonu 563 kW, splňující emisní třídu Stage IIIB. K jejich výbavě patří i poloautomatická spřáhla. Určeny jsou pro posunovací službu a patří do poslední generace těchto vozidel CZ LOKO. Využívají je také například Třinecké železárny, Nafta Industrija Srbije nebo Rail-Cargo Carrier.

Ve Škodě Auto se svou nabídkou služeb na vlečce v režimu just in time uspěla také firma CZ Logistics, dceřiná společnost CZ LOKO: Ta zde koncem ledna zahájila provoz třetí posunovací lokomotivy 704.703. Naplňuje tak kontrakt na 1,5 roku. „Uspěli jsme v tendru na zajištění nepřetržitého provozu na vlečce pro expedici a příjem karoserií v režimu just in time. To bylo pro železniční provoz dosud neobvyklé,“ říká Jiří Zapletal, jednatel CZ Logistics. Nabídka zahrnovala komplexní služby, včetně zajištění lokomotivy, posunujícího personálu a nepřetržitého provozu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
EffiShuntery 500 jezdí v barvách Škody Auto, CZ LOKO k nim dodává i desetiletý full serviceEffiShuntery 500 jezdí v barvách Škody Auto, CZ LOKO k nim dodává i desetiletý full service

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (49x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Modernizovaná vozidla ze ŠumperkaModernizovaná vozidla ze Šumperka (34x)
Zástupci šumperské společnosti Pars nova a Českých drah podepsali v průběhu loňského roku dva významné kontrakty. Na poč...
Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (32x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice