EffiShuntery 500 jezdí v barvách Škody Auto, CZ LOKO k nim dodává i desetiletý full service
Rubrika: Kolejový průmysl
Největší česká automobilka Škoda Auto začala k seřazování nákladních vlaků s novými vozy na své vlečce využívat dvě lokomotivy EffiShunter 500 z produkce společnosti CZ LOKO. Součástí kontraktu jsou i desetileté komplexní služby na jejich údržbu a servis.
„Zákazníci stále více preferují nákup nových lokomotiv i s jejich pravidelnou údržbou, havarijním servisem a dalšími pozáručními službami. Tento trend je na železnici v poslední době stále více zjevný,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO. Pro zákazníka to znamená, že odpovědnost za spolehlivost vozidel má výlučně jejich výrobce. CZ LOKO proto v mladoboleslavském areálu automobilky zřídilo samostatné servisní středisko.
Podle Pavla Orálka, ředitele úseku servisu kolejových vozidel a řízení kontroly jakosti CZ LOKO, získávají klienti v takovém případě vhodné komplexní řešení, neboť mají pod plnou kontrolou náklady na údržbu a zároveň i garantovanou kvalitu prací, které zajistí spolehlivý provoz lokomotiv v souladu s platnou legislativou. „Komplexní servis přímo od výrobce přináší provozovatelům synergie v podobě optimalizace vlastních nákladů. Jinak by o něj neměli zájem,“ dodal.
S poskytování full service služeb CZ LOKO začalo koncem roku 2015, kdy do společnosti ArcelorMittal v Ostravě postupně dodalo dvacet posunovacích lokomotiv řady 741.7. Časem je rozšířilo i do zahraničí, kde je nyní poskytuje v Polsku a v Itálii prostřednictvím svých dceřiných společností. Ve Finsku, Srbsku, Litvě nebo Lotyšsku se tak děje prostřednictvím místních smluvních partnerů.
Čtyřnápravové lokomotivy EffiShunter 500 pohání spalovací motor CAT C18 o výkonu 563 kW, splňující emisní třídu Stage IIIB. K jejich výbavě patří i poloautomatická spřáhla. Určeny jsou pro posunovací službu a patří do poslední generace těchto vozidel CZ LOKO. Využívají je také například Třinecké železárny, Nafta Industrija Srbije nebo Rail-Cargo Carrier.
Ve Škodě Auto se svou nabídkou služeb na vlečce v režimu just in time uspěla také firma CZ Logistics, dceřiná společnost CZ LOKO: Ta zde koncem ledna zahájila provoz třetí posunovací lokomotivy 704.703. Naplňuje tak kontrakt na 1,5 roku. „Uspěli jsme v tendru na zajištění nepřetržitého provozu na vlečce pro expedici a příjem karoserií v režimu just in time. To bylo pro železniční provoz dosud neobvyklé,“ říká Jiří Zapletal, jednatel CZ Logistics. Nabídka zahrnovala komplexní služby, včetně zajištění lokomotivy, posunujícího personálu a nepřetržitého provozu.