KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Do Libereckého kraje dorazily poslední ze 16 nových vlaků Stadler

Do Libereckého kraje dorazily poslední ze 16 nových vlaků Stadler

Publikováno: 21.2.2012, Aktualizováno: 24.2.2012 10:48
Rubrika: Kolejový průmysl

Do Libereckého kraje dorazily poslední ze 16 moderních vlaků Stadler určených pro Jizerskohorskou železnici. Třeba do Harrachova ale kvůli problémům se sněhem nejezdí. České dráhy musely na trať nasadit starší vozy a jeden z dopoledních spojů navíc nahradily autobusem, aby byly schopné dodržet jízdní řád. ČTK o tom dnes informoval mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Nové vlaky měly na trati jezdit už od prosince, dodávky však nabraly zpoždění a Liberecký kraj už za to vyměřil ČD bezmála třímilionovou pokutu. Nebude zřejmě poslední.
 

Podle regionálního specialisty ČD Jindřicha Berounského není ale vina jen na straně Českých drah. Vlaky mezi Tanvaldem a Harrachovem se podle něj musejí doslova prodírat sněhem, kterého jsou i více než dva metry. "Bylo by potřeba trať celou vyfrézovat, kvůli ozubnici v kolejích ale na úsek mezi Tanvaldem a Harrachovem nasazuje Správa železniční dopravní cesty jen pluh," řekl ČTK Berounský. V horách je ale prostor kolem trati velmi úzký a sníh se tak vrací na koleje a vlakům působí problémy.

"Stadlery jsou na trať dobře vybavené, mají ale velmi citlivá čidla, která často kvůli sněhu signalizují třeba otevřené dveře a další závady. Strojvůdce pak musí vůz zastavit a zkontrolovat, což znamená brodit se hlubokým sněhem," popsal problém Berounský. Nové vozy jsou podle něj navíc od zledovatělého sněhu a náletových dřevin celé odřené. "Jeden vůz je mimo provoz kvůli rozbitému čelnímu sklu po střetu se stromem, další vykolejil a také čeká na opravu," dodal. ČD proto podle něj rozhodly nové vlaky za současných podmínek na trať v těchto místech nenasazovat a používají starší soupravy, které ale nejsou nízkopodlažní.

Se situací na Jizerskohorské železnici nejsou spokojeni cestující ani Liberecký kraj. "Vlaky tam často nabírají zpoždění, problémy jsou i s návazností spojů," řekl ČTK hejtmanův náměstek pro dopravu Martin Sepp (ČSSD). Problémy ČD s provozem na trati podle něj kraj příliš nezajímají, ty si musí firma vyřešit se správcem dopravní cesty. "My máme smlouvu uzavřenou s Českými drahami a na jejím dodržování trváme," zdůraznil Sepp. V krajním případě může pokuta za nedodržení smlouvy dosáhnout až 25,8 milionu korun za rok. O problémech na železnici chce ale příští týden jednat se zástupci obou stran.

Jizerskohorská dráha představuje zhruba 35 procent regionální dopravy v Libereckém kraji. Zahrnuje železniční dopravu v celém Frýdlantském výběžku a z Liberce na Jablonec, Tanvald a Harrachov a ze Smržovky do Josefova Dolu. Tendr na zajištění dopravy kraj vypsal už v roce 2008. Podmínkou byly lepší služby a moderní vlaky. Do soutěže se přihlásilo pět zájemců, nejvýhodnější nabídku podaly České dráhy. Jezdí za 107,90 koruny za kilometr a zakázku získaly na 15 let.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (43x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“ (42x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Miroslav Havelka, MBA, jednatel společnosti MSV interier s. r. o., která se ...
Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (37x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice