KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Cesta za lepšími výsledky a profesním růstem

Cesta za lepšími výsledky a profesním růstem

Publikováno: 16.9.2009, Aktualizováno: 6.10.2009 15:35
Rubrika: Mosty, Tunely

Zkušenosti z vyhodnocení předešlých zakázek a střízlivý pohled na současnost dovedly vedení divize 5 k rozhodnutí změnit systém řízení divizních vnitropodnikových nosných technologií tunelových ražeb a železobetonových konstrukcí dopravních staveb a mostů. Od dubna jsou zaměstnanci, kteří na nich pracují, zařazeni do dvou podobně zorganizovaných nových provozů. Provoz VNT -tunely, který zajišťuje ražby, vede Ing. Jaromír Heřt, druhý provoz řídí Bc. Alexandr Tvrz.

„Při současných změnách na stavebním trhu jsme potřebovali pružněji řídit zakázky a lépe pracovat s lidskými zdroji, a to jak v úrovni dělnických profesí, tak i u přípravy a vedení projektů,“ říká Alexandr Tvrz a objasňuje složení svého provozu VNT-železobetonové konstrukce dopravních staveb: „Vznikl z projektových týmů, které v naší divizi v současnosti pracují přímo na stavbách mostů a na dalších konstrukcích dopravních staveb, tedy na mostě Oparno (foto) a na hloubených tunelech a definitivním ostění tunelu Prackovice. Přiřadili jsme k nim i ostatní týmy, které vysoutěžené zakázky podobného typu teprve připravují. To se týká třeba staveb Trojského mostu, tunelu Radejčín a dalších přemostění na trase dálnice D8. Nakonec jsme k nim doplnili týmy, které se na soutěže v oboru chystají, a zastřešili jsme je společnou technickou skupinou Ing. Roberta Brože.“

V nových provozech lidé pracují trochu jinak než dřív. Zatímco jádro skupiny, tedy vedoucí projektu, stavbyvedoucí a mistři, zůstávají spolu, jejich podpora, tedy ekonomové a přípraváři, jsou na zakázku nasazováni v takovém počtu a tehdy, jak a kdy realizace vyžaduje. Dojde tak k vyššímu využití potenciálu pracovníků přípravy, a to od prvního kontaktu se zakázkou přes výrobní přípravu v průběhu realizace stavby až po její předání objednateli. „Jednotliví pracovníci technické skupiny mají na starosti více projektů a při řešení problémů přímo na stavbách
více spolupracují a lépe se doplňují,“ pokračuje Alexandr Tvrz. „K práci technické skupiny patří i kontrola projektů, statických výpočtů a optimalizace konstrukcí, kterou její pracovníci provedli třeba na mostě Oparno.“

Divize 5 očekává, že velkých zakázek bude ubývat a i obraty na dopravních stavbách budou z daleko menších objednávek. Proto má snahu zachovat si schopnost stavět vlastními kapacitami, které musí být sladěné, flexibilní a schopné nabídnout přidanou hodnotu posouzením technických řešení a jejich optimalizací. Ustanovením provozů VNT k tomu divize 5 udělala první podstatný krok.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Do nového provozu VNT -tunely budou od nového roku patřit i raziči, kteří dnes pracují v tunelech Blanka

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktuRekonstrukce Negrelliho viaduktu (134x)
Od dubna roku 2017 probíhá komplexní rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze podle projektové dokumentace zpracované pr...
Rekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou BoleslavíRekonstrukce mostu přes Labe mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví (83x)
Obyvatelé souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav se dne 6. 8. 2012 dočkali otevření posledního ze soustavy sedmi mo...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (82x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice