Cesta za lepšími výsledky a profesním růstem
Zkušenosti z vyhodnocení předešlých zakázek a střízlivý pohled na současnost dovedly vedení divize 5 k rozhodnutí změnit systém řízení divizních vnitropodnikových nosných technologií tunelových ražeb a železobetonových konstrukcí dopravních staveb a mostů. Od dubna jsou zaměstnanci, kteří na nich pracují, zařazeni do dvou podobně zorganizovaných nových provozů. Provoz VNT -tunely, který zajišťuje ražby, vede Ing. Jaromír Heřt, druhý provoz řídí Bc. Alexandr Tvrz.
„Při současných změnách na stavebním trhu jsme potřebovali pružněji řídit zakázky a lépe pracovat s lidskými zdroji, a to jak v úrovni dělnických profesí, tak i u přípravy a vedení projektů,“ říká Alexandr Tvrz a objasňuje složení svého provozu VNT-železobetonové konstrukce dopravních staveb: „Vznikl z projektových týmů, které v naší divizi v současnosti pracují přímo na stavbách mostů a na dalších konstrukcích dopravních staveb, tedy na mostě Oparno (foto) a na hloubených tunelech a definitivním ostění tunelu Prackovice. Přiřadili jsme k nim i ostatní týmy, které vysoutěžené zakázky podobného typu teprve připravují. To se týká třeba staveb Trojského mostu, tunelu Radejčín a dalších přemostění na trase dálnice D8. Nakonec jsme k nim doplnili týmy, které se na soutěže v oboru chystají, a zastřešili jsme je společnou technickou skupinou Ing. Roberta Brože.“
V nových provozech lidé pracují trochu jinak než dřív. Zatímco jádro skupiny, tedy vedoucí projektu, stavbyvedoucí a mistři, zůstávají spolu, jejich podpora, tedy ekonomové a přípraváři, jsou na zakázku nasazováni v takovém počtu a tehdy, jak a kdy realizace vyžaduje. Dojde tak k vyššímu využití potenciálu pracovníků přípravy, a to od prvního kontaktu se zakázkou přes výrobní přípravu v průběhu realizace stavby až po její předání objednateli. „Jednotliví pracovníci technické skupiny mají na starosti více projektů a při řešení problémů přímo na stavbách
více spolupracují a lépe se doplňují,“ pokračuje Alexandr Tvrz. „K práci technické skupiny patří i kontrola projektů, statických výpočtů a optimalizace konstrukcí, kterou její pracovníci provedli třeba na mostě Oparno.“
Divize 5 očekává, že velkých zakázek bude ubývat a i obraty na dopravních stavbách budou z daleko menších objednávek. Proto má snahu zachovat si schopnost stavět vlastními kapacitami, které musí být sladěné, flexibilní a schopné nabídnout přidanou hodnotu posouzením technických řešení a jejich optimalizací. Ustanovením provozů VNT k tomu divize 5 udělala první podstatný krok.