KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    České dráhy nasadí díky dotaci Evropské unie na středomoravské tratě nové vlaky

České dráhy nasadí díky dotaci Evropské unie na středomoravské tratě nové vlaky

Publikováno: 27.9.2011, Aktualizováno: 30.9.2011 09:01
Rubrika: Kolejový průmysl

České dráhy nakoupí díky dotaci z evropského Regionálního operačního programu (ROP) Střední Morava sedm nových vlaků, které budou jezdit v Olomouckém a Zlínském kraji. Na jejich pořízení ČD dostanou z evropských fondů 275 milionů korun, celkové náklady investice budou zhruba 690 milionů Kč. Smlouvy o poskytnutí dotace dnes v Olomouci podepsali představitelé ROP a drah.

ČD si pořídí s pomocí dotace tři vlaky pro Olomoucký kraj, pro Zlínský čtyři. Cestující je budou moci využívat na tratích Olomouc - Nezamyslice, Šumperk - Zábřeh a Kojetín - Valašské Meziříčí. První soupravy by měly ČD nasadit do provozu příští rok v říjnu, zbylé do konce roku 2013.

"Nové soupravy budou nízkopodlažní, klimatizované, budou mít audio systém, jsou to nejmodernější vozidla, která jsou v současné době v Evropě k dispozici. V soutěži na dodávku vozidel pro Olomoucký kraj vyhrála firma Škoda Vagonka, do Zlínského kraje je dodá polská firma Pesa," řekl dnes novinářům generální ředitel ČD Petr Žaluda.

Celková modernizace vozového parku v obou středomoravských krajích si vyžádá 689 milionů korun, z toho zhruba 40 procent bude činit dotace z ROP, další část dodají z vlastních zdrojů a bankovního úvěru ČD. "Možnost získat evropské dotace byla pro ČD i kraje obrovskou příležitostí jak zmodernizovat zastaralý vozový park v regionální dopravě," uvedl Žaluda.

Zkvalitnění dopravy očekává od investic ČD i předseda regionální rady a olomoucký hejtman Martin Tesařík. "Pro mě je podpis smluv o poskytnutí dotace určitě důležitým okamžikem, protože se tím naplňuje záměr zlepšit železniční osobní dopravu. A to nejen z hlediska včasnosti a rychlosti dopravy, ale také z hlediska pohodlí pasažérů," řekl Tesařík.

Vedení regionální rady, které rozhoduje o poskytnutí příspěvků žadatelům ze Zlínského a Olomouckého kraje, schválilo od roku 2007 v obou regionech projekty za zhruba 13 miliard korun. Celkem je pro oba kraje do roku 2013 vyčleněno kolem 17 miliard korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (56x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (52x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (47x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice