KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    České dráhy mohou nakoupit 16 rychlíkových souprav Railjet

České dráhy mohou nakoupit 16 rychlíkových souprav Railjet

Publikováno: 23.9.2011, Aktualizováno: 26.9.2011 15:23
Rubrika: Kolejový průmysl

České dráhy mohou uzavřít obchod se společností Siemens na nákup 16 rychlíkových souprav Railjet. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) definitivně zrušil předběžné opatření, které drahám zakazovalo obchod za pět miliard korun uskutečnit. Informaci serveru E15.cz dnes ČTK potvrdil šéf ÚOHS Petr Rafaj. Kontrakt má být podepsán do konce září, kdy také vyprší už jednou prodloužená opce.

„Pominuly důvody pro platnost předběžného opatření,“ řekl ČTK Rafaj. V této souvislosti připomenul, že ÚOHS už před několika týdny zastavil s drahami řízení.
ČD se rozhodly využít nabídky rakouských spolkových drah, které objednaly 67 vlakových jednotek, následně ale zjistily, že 16 z nich nepotřebují. České dráhy využily přitom takzvaného jednacího řízení bez uveřejnění s tím, že jde o neopakovatelně výhodnou nabídku.

Připravovaný nákup nových vlaků však Českým drahám zkomplikovala Škoda Transportation, která o zakázku usilovala také a která podala podnět k antimonopolnímu úřadu. Na jeho základě ÚOHS vydal předběžné opatření, které zakázalo drahám obchod se Siemensem uzavřít. Předběžné opatření vydal bývalý místopředseda ÚOHS Kamil Rudolecký. Rafaj jej před několika týdny odvolal. Média spekulovala o tom, že jeho odchod má souvislost právě s tendrem na rychlíky. Rafaj to odmítl.

Škoda Transportation ve svém podání tvrdila, že je ČD schopna nabídnout levnější vlaky ve srovnatelné kvalitě, a požadovala proto, aby dráhy na nové mezinárodní vlakové soupravy vypsaly výběrové řízení. Tendr napadla také u Evropské komise. České dráhy na výhodnosti nákupu railjetů trvaly, podle nich jsou vyzkoušené a u rakouských drah se osvědčily.

ÚOHS zastavil správní řízení tendru 5. září. Podle nové místopředsedkyně úřadu Evy Kubišové nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření Českým drahám. Mluvčí ČD Radek Joklík už dříve prohlásil, že tím úřad dal drahám za pravdu při vypsání výběrového řízení bez uveřejnění. „Úřad prý potvrdil názor dopravce, že dohodnutá cena 200,5 milionu eur za 16 souprav je výjimečně výhodná a vypsání výběrového řízení brání i omezený časový rozměr, po který nabídka platí,“ dodal.

Škoda Transportation pak využila ještě poslední možný termín a v úterý podala k ÚOHS odvolání. Vzhledem k tomu, že ale ÚOHS zrušil předběžné opatření, mohou dráhy s dodavatelem podepsat smlouvu už nyní.

"Od začátku jsme byli přesvědčeni, že České dráhy postupují transparentně a v souladu se zákonem o veřejných zakázkách. Jsme rádi, že to svým rozhodnutím potvrdil i antimonopolní úřad. Věříme, že se smlouvu nyní podaří podepsat do konce září, kdy vyprší opce od rakouských drah," reagoval na dnešní rozhodnutí mluvčí Siemensu Pavel Kaidl.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“„Vyrábíme sedadla pro všechny typy vozidel“ (75x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Miroslav Havelka, MBA, jednatel společnosti MSV interier s. r. o., která se ...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (55x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Kategorizace přestupních uzlů se zapojením železniční dopravy (50x)
Přestupní uzly tvoří mezi páteřní, zpravidla železniční, a navazující veřejnou hromadnou dopravou jeden ze základních st...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice