KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    Bavorsko a Česko podepíší memorandum o rozvoji železniční dopravy

Bavorsko a Česko podepíší memorandum o rozvoji železniční dopravy

Publikováno: 1.2.2012, Aktualizováno: 3.2.2012 11:10
Rubrika: Kolejový průmysl

Bavorské a české ministerstvo dopravy se chystají podepsat memorandum o rozvoji vzájemné železniční dopravy. Oznámil to šéf bavorského rezortu Martin Zeil, který by měl dokument s českým kolegou Pavlem Dobešem stvrdit v první polovině letošního roku.

"Hranice už je téměř čtvrtstoletí znovu otevřená, ale u kolejí působí nedostatečná infrastruktura skoro jako závora. Všichni zúčastnění by měli být připraveni u tohoto tématu zintenzivnit práci," zdůvodnil Zeil potřebu rozvoje železnice mezi Českem a největší německou spolkovou zemí, ležící v jeho sousedství.

V memorandu chtějí obě strany podle Zeila stanovit, "kam by vlak měl jet jak podle infrastruktury, tak vzhledem k provozu". "Nechceme přitom jen ukazovat prstem na německý stát, ale dostát i své odpovědnosti jako tomu bude u znovuotevření čtvrté bavorsko-české trati mezi Selbem a Aší," prohlásil bavorský ministr, který připravovanému dokumentu přikládá i velký symbolický význam jako potvrzení dobrých sousedských vztahů. V současnosti se text podle něj nachází v závěrečném schvalovacím procesu.

Chystaný podpis memoranda Zeil oznámil při pondělních oslavách 150. výročí zahájení železničního spojení mezi Bavorskem a českými zeměmi. Trať tehdy vedla ze Schwandorfu do Plzně.

Češi a Bavoři nyní usilují hlavně o vybudování železničního koridoru, který spojí Prahu s Mnichovem a má výrazně urychlit vlakovou přepravu mezi oběma metropolemi. Tento záměr podporují regionální představitelé na obou stranách hranice, kteří sepsali společnou deklaraci za výstavbu koridoru a v pondělí ji předali německému ministru dopravy Peteru Ramsauerovi a náměstkovi českého ministra dopravy Ivu Vykydalovi.

Realizace projektu údajně naráží hlavně na spolkové ministerstvo dopravy, které ho zatím nezařadilo do svého plánu výstavby na příštích pět let, což chtějí Bavoři i Češi změnit. "Doufám, že (deklarace) v obou hlavních městech ukáže, jak důležité je pro oba hraniční regiony toto vlakové spojení pro jejich budoucí rozvoj," podpořil iniciativu vlády bavorské Horní Falce a Plzeňského kraje Zeil.

Plánovaný železniční koridor má vést přes Plzeň, Domažlice a Řezno. Náklady na vybudování českého úseku mezi Plzní a hranicemi jsou odhadovány na 28 miliard Kč, na bavorské straně by kvůli lepšímu stavu tratí měly být podstatně nižší. Zainteresované regiony usilují o to, aby byl hotový do roku 2020.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Centrální dispečerské pracoviště v Praze na BalabenceCentrální dispečerské pracoviště v Praze na Balabence (61x)
O centrálním dispečerském pracovišti (tedy CDP), které by se mělo postavit (někde) v Praze, se hovoří již poměrně dlouho...
Předpis SŽDC D4 – RADIOBLOKPředpis SŽDC D4 – RADIOBLOK (52x)
Přesně 14. prosince 2014 se změnou grafikonu vlakové dopravy vstoupil v platnost zcela nový předpis SŽDC D4 – Předpis pr...
Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (50x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...

NEJlépe hodnocené související články

Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republiceŠvýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice (5 b.)
Když se majitel společnosti STADLER Rail, A.G., pan Peter Spuhler rozhodl v roce 2009 založit v Praze konstrukční kancel...
Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský krajElektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj (5 b.)
Od konce listopadu 2018 uvádějí České dráhy do provozu nové elektrické jednotky RegioPanter, které jsou určeny pro regio...
STADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantuSTADLER Praha, s. r. o.: česká expanze v hávu švýcarského gigantu (5 b.)
Rok 1989 přinesl zásadní změnu nejen do budováním socialismu už unavené Československé republiky, ale i do tehdy ještě p...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
České firmy na Uralu navážou na "mrtvou trať" gulagu (1x)
Uralská dráha, kterou se chystají stavět české firmy podle dohody, podepsané dnes v Praze při návštěvě ruského prezident...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice