Ing. Bulejko Pavel
Články tohoto autora:
Mimoúrovňová křížení na železnicích – příklady bezpečné a rychlé realizace
Bezpečnost drážního provozu, a tedy i otázka bezpečnosti na přejezdech, je jednou z hlavních priorit Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Neúprosné statistiky nehod a tragické následky střetů silničních vozidel s vlaky na přejezdech si vyžadují další technická zajištění jako detektory překážek, inteligentní kamerové systémy nebo v ideálním případě nahrazení úrovňového křížení mimoúrovňovým....
Celý článek zdeElektrizace trati České Velenice – České Budějovice – 2. etapa, revitalizace mezistaničních úseků Petříkov – Borovany (mimo) – Č. Budějovice (mimo)
Příspěvek popisuje výstavbu prefabrikovaných železničních mostních objektů na jednokolejné trati Petříkov – Borovany – České Velenice. Účelem stavby Elektrizace trati České Velenice – České Budějovice – 2. etapa, revitalizace mezistaničních úseků Petříkov – Borovany (mimo) – Č. Budějovice (mimo) je uvedení trati do odpovídajících evropských parametrů a standardů v rámci interoperability pro tratě evropského železničního systému. Generálním zhotov...
Celý článek zdeStudie realizací ocelobetonových spřažených konstrukcí pomocí ztraceného bednění
V České republice, stejně jako i jinde ve světě, je poměrně rozšířená technologie spřažených mostů. Tato technologie betonové mostovky a nosníků z oceli umožňuje efektivní využití obou materiálů. V Anglii, kde má spřažená konstrukce velkou tradici, byla v šedesátých letech minulého století vyvinuta technologie, která usnadňuje provádění těchto mostů, systém ztraceného bednění EMJ Permadec....
Celý článek zdeVýstavba nového zeleného mostu přes stávající dálnici D2, Slovensko
Liniové stavby budované člověkem protínají krajinu a nevratně tak od sebe oddělují území. Podobně to přirozeně od nepaměti činí např. vodní toky. Důsledek pro divokou zvěř je znemožnění přirozené migrace po původně zelené krajině. Přírodou vytvořené překážky se divoká zvěř většinou naučila překonat nebo obejít. V případě husté liniové zástavby budované převážně poslední století člověkem jde při pokusu divoké zvěře o přirozenou migraci a překonání...
Celý článek zdeTunel Šibenik
Tunelom Šibenik prechádza diaľnica D1 pod úpätím vrchu Šibenik, juhovýchodne od mesta Levoča. Tunel je navrhnutý ako diaľničný dvojrúrový tunel v extraviláne v celkovej dĺžke 588 m s jednosmernou premávkou s maximálnou dovolenou rýchlosťou 100 km/h. Šírkové usporiadanie tunela je predpísané kategóriou 2T-8,0 v zmysle STN 73 7507, t.j. každá tunelová rúra s dvomi jazdnými pruhmi šírky 3,75 m a 2 × 0,25 m vodiace prúžky a núdzovými chodníkmi šírky ...
Celý článek zdeModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat v červenci tohoto roku. Generálním projektantem se stala společnost SUDOP PRAHA, a. s. s mnohaletou zkušeností z Polska a na mosty přes železnici se použily prefabrikované konstrukce firmy ABM Mosty, které jsou certifikované pro polský trh....
Celý článek zdeRekonstrukce mostu u Vyškova
V České republice je celkem přibližně 38 tisíc mostů, které samozřejmě jako jakýkoliv jiný stavební objekt vyžadují údržbu, občas i rekonstrukci a na konci svého životního cyklu demolici. Výjimku demolice mají objekty historicky cenné, které ale přežívají díky obrovským nákladům na rekonstrukce a následnou údržbu....
Celý článek zdeMostní objekt RB01 v žkm 300,948 na trati Svilengrad – hranice Turecka
Současná nepříznivá ekonomická situace v Čechách a částečně i na Slovensku způsobila, že se domácí projektanti a realizační firmy dopravních staveb snaží aktivně podílet na projektech v zahraničí. Nejzajímavějším trhem je bezesporu sousední Polsko, které i přes mírný útlum zaznamenaný v tomto roce zažívá své nejlepší období, co se výstavby infrastruktury týče. Tento článek však popisuje přípravu a realizaci projektu až téměř na samé hranici Evrop...
Celý článek zdePřesypané betonové dvouklenbové mosty na Silničním okruhu kolem Prahy
Článek sleduje historii pěti nových dvoukleneb na SOKP, stavba 512 a 513, od vzniku návrhu, přes projekt a výrobu až po samotnou montáž. Mostní objekty slouží jako tzv. zelené mosty, tedy objekty převádějící místní biokoridor přes nově zhotovenou liniovou stavbu....
Celý článek zdeR3 – Horná Štubňa – obchvat, nový železniční most SO201-00
Příspěvek popisuje realizaci nového železničního mostu přes nově budovanou rychlostní komunikaci R3 poblíž Turčianských Teplic na Slovesnku. Jde o první použití patentovaného rámového systému Opti-Cadre ve střední Evropě....
Celý článek zdePříklady prvních použití systémů Matière na Slovensku
Článek popisuje několik zajímavých aplikací Matière, přesýpaných subtilních železobetonových systémů na Slovensku, použitých jako železniční mosty, ale také například jako most převádějící novou lyžařskou sjezdovku v Nízkých Tatrách....
Celý článek zdeRekonstrukce mostu na III. tranzitním železničním koridoru v úseku Stříbro – Plzeň
Článek popisuje rekonstrukci starého kamenného obloukového železničního mostu (z roku 1885) poblíž železniční stanice Pňovany za použití Matière přesýpaných subtilních železobetonových systémů, které byly poprvé použity na koridorové stavbě v České republice....
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>