KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Informace o autorovi - Ing. Bulejko Pavel

Ing. Bulejko Pavel

Články tohoto autora:

Mimoúrovňová křížení na železnicích – příklady bezpečné a rychlé realizace

Mimoúrovňová křížení na železnicích – příklady bezpečné a rychlé realizace
Publikováno: 13.3.2018, Aktualizováno: 14.3.2018 10:35

Bezpečnost drážního provozu, a tedy i otázka bezpečnosti na přejezdech, je jednou z hlavních priorit Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Neúprosné statistiky nehod a tragické následky střetů silničních vozidel s vlaky na přejezdech si vyžadují další technická zajištění jako detektory překážek, inteligentní kamerové systémy nebo v ideálním případě nahrazení úrovňového křížení mimoúrovňovým....

Celý článek zde

Elektrizace trati České Velenice – České Budějovice – 2. etapa, revitalizace mezistaničních úseků Petříkov – Borovany (mimo) – Č. Budějovice (mimo)

Elektrizace trati České Velenice – České Budějovice – 2. etapa, revitalizace mezistaničních úseků Petříkov – Borovany (mimo) – Č. Budějovice (mimo)
Publikováno: 24.5.2017

Příspěvek popisuje výstavbu prefabrikovaných železničních mostních objektů na jednokolejné trati Petříkov – Borovany – České Velenice. Účelem stavby Elektrizace trati České Velenice – České Budějovice – 2. etapa, revitalizace mezistaničních úseků Petříkov – Borovany (mimo) – Č. Budějovice (mimo) je uvedení trati do odpovídajících evropských parametrů a standardů v rámci interoperability pro tratě evropského železničního systému. Generálním zhotov...

Celý článek zde

Studie realizací ocelobetonových spřažených konstrukcí pomocí ztraceného bednění

Studie realizací ocelobetonových spřažených konstrukcí pomocí ztraceného bednění
Publikováno: 28.11.2016

V České republice, stejně jako i jinde ve světě, je poměrně rozšířená technologie spřažených mostů. Tato technologie betonové mostovky a nosníků z oceli umožňuje efektivní využití obou materiálů. V Anglii, kde má spřažená konstrukce velkou tradici, byla v šedesátých letech minulého století vyvinuta technologie, která usnadňuje provádění těchto mostů, systém ztraceného bednění EMJ Permadec....

Celý článek zde

Výstavba nového zeleného mostu přes stávající dálnici D2, Slovensko

Výstavba nového zeleného mostu přes stávající dálnici D2, Slovensko
Publikováno: 19.5.2016

Liniové stavby budované člověkem protínají krajinu a nevratně tak od sebe oddělují území. Podobně to přirozeně od nepaměti činí např. vodní toky. Důsledek pro divokou zvěř je znemožnění přirozené migrace po původně zelené krajině. Přírodou vytvořené překážky se divoká zvěř většinou naučila překonat nebo obejít. V případě husté liniové zástavby budované převážně poslední století člověkem jde při pokusu divoké zvěře o přirozenou migraci a překonání...

Celý článek zde

Tunel Šibenik

Tunel Šibenik
Publikováno: 18.8.2015

Tunelom Šibenik prechádza diaľnica D1 pod úpätím vrchu Šibenik, juhovýchodne od mesta Levoča. Tunel je navrhnutý ako diaľničný dvojrúrový tunel v extraviláne v celkovej dĺžke 588 m s jednosmernou premávkou s maximálnou dovolenou rýchlosťou 100 km/h. Šírkové usporiadanie tunela je predpísané kategóriou 2T-8,0 v zmysle STN 73 7507, t.j. každá tunelová rúra s dvomi jazdnými pruhmi šírky 3,75 m a 2 × 0,25 m vodiace prúžky a núdzovými chodníkmi šírky ...

Celý článek zde

Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek

Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek
Publikováno: 26.7.2012

Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat v červenci tohoto roku. Generálním projektantem se stala společnost SUDOP PRAHA, a. s. s mnohaletou zkušeností z Polska a na mosty přes železnici se použily prefabrikované konstrukce firmy ABM Mosty, které jsou certifikované pro polský trh....

Celý článek zde

Rekonstrukce mostu u Vyškova

Rekonstrukce mostu u Vyškova
Publikováno: 12.10.2011

V České republice je celkem přibližně 38 tisíc mostů, které samozřejmě jako jakýkoliv jiný stavební objekt vyžadují údržbu, občas i rekonstrukci a na konci svého životního cyklu demolici. Výjimku demolice mají objekty historicky cenné, které ale přežívají díky obrovským nákladům na rekonstrukce a následnou údržbu....

Celý článek zde

Mostní objekt RB01 v žkm 300,948 na trati Svilengrad – hranice Turecka

Mostní objekt RB01 v žkm 300,948 na trati Svilengrad – hranice Turecka
Publikováno: 4.7.2011

Současná nepříznivá ekonomická situace v Čechách a částečně i na Slovensku způsobila, že se domácí projektanti a realizační firmy dopravních staveb snaží aktivně podílet na projektech v zahraničí. Nejzajímavějším trhem je bezesporu sousední Polsko, které i přes mírný útlum zaznamenaný v tomto roce zažívá své nejlepší období, co se výstavby infrastruktury týče. Tento článek však popisuje přípravu a realizaci projektu až téměř na samé hranici Evrop...

Celý článek zde

Přesypané betonové dvouklenbové mosty na Silničním okruhu kolem Prahy

Přesypané betonové dvouklenbové mosty na Silničním okruhu kolem Prahy
Publikováno: 9.8.2010

Článek sleduje historii pěti nových dvoukleneb na SOKP, stavba 512 a 513, od vzniku návrhu, přes projekt a výrobu až po samotnou montáž. Mostní objekty slouží jako tzv. zelené mosty, tedy objekty převádějící místní biokoridor přes nově zhotovenou liniovou stavbu....

Celý článek zde

R3 – Horná Štubňa – obchvat, nový železniční most SO201-00

R3 – Horná Štubňa – obchvat, nový železniční most SO201-00
Publikováno: 7.5.2010

Příspěvek popisuje realizaci nového železničního mostu přes nově budovanou rychlostní komunikaci R3 poblíž Turčianských Teplic na Slovesnku. Jde o první použití patentovaného rámového systému Opti-Cadre ve střední Evropě....

Celý článek zde

Příklady prvních použití systémů Matière na Slovensku

Příklady prvních použití systémů Matière na Slovensku
Publikováno: 30.10.2009

Článek popisuje několik zajímavých aplikací Matière, přesýpaných subtilních železobetonových systémů na Slovensku, použitých jako železniční mosty, ale také například jako most převádějící novou lyžařskou sjezdovku v Nízkých Tatrách....

Celý článek zde

Rekonstrukce mostu na III. tranzitním železničním koridoru v úseku Stříbro – Plzeň

Rekonstrukce mostu na III. tranzitním železničním koridoru v úseku Stříbro – Plzeň
Publikováno: 23.4.2009

Článek popisuje rekonstrukci starého kamenného obloukového železničního mostu (z roku 1885) poblíž železniční stanice Pňovany za použití Matière přesýpaných subtilních železobetonových systémů, které byly poprvé použity na koridorové stavbě v České republice....

Celý článek zde
  • <<
  • <
  • 1
  • >
  • >>

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice