Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Články tohoto autora:
Nízkouhlíkové technologie zažívají nevídané úspěchy
Silničáři se už několik desetiletí snaží přijít na co nejefektivnější opravu vozovek silnic II. a III. třídy. Nyní jsou na dobré cestě. Ideální stavba je taková, ze které se neodveze žádný odpad. V Pardubickém kraji připadá velká část silniční infrastruktury na silnice II. a III. třídy, které se od šedesátých let minulého století v každém desetiletí modernizovaly novými technologiemi....
Celý článek zdeSilničáři jsou na zimní údržbu připraveni
Správa a údržba silnic Pardubického kraje řeší zimní údržbu silnic pouze na majetku Pardubického kraje, tedy pro silnice II. a III. třídy tak, aby byla zajištěna v maximální možné míře efektivita provádění zimní údržby a minimalizovány náklady. Ředitel SÚS Miroslav Němec doplňuje: „Jedná se o 914 km „dvojek“ a 2 209 km „trojek“. V zimním období se pro malý dopravní význam neudržuje pouze 134 km silnic, což jsou jen 4 % z celkové délky spravované ...
Celý článek zdePardubická Správa a údržba silnic použila nanovlákna při pokládce nové vozovky
Správa a údržba silnic Pardubického kraje se ucházela o dotaci na použití nanovláken do asfaltových a betonových směsí. Jednalo se o dotaci, která je určená na nové technologie, kterou poskytuje Státní fond dopravní infrastruktury. Prioritou bylo spíše použití v betonu....
Celý článek zdeEfektivní technologie oprav vozovek a monitorování mostů
Údržby a opravy sítě pozemních komunikací v České republice představují velký problém, který se stále nedaří řešit, tak jak by se řešit měl. Hlavní vinu se dá hledat v chybějících finančních prostředcích. Na to navazující absenci jednotného systému hospodaření s vozovkami, který by umožňoval zejména technologicky, ale i ekonomicky správný výběr údržby vozovky, který jí zajistí potřebnou životnost. Stoupající tlak na zvýšení ochrany životního pros...
Celý článek zdeNa pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém kraji
V pořadí osmý ročník soutěže Nejzdařilejší stavba silničního hospodářství v Pardubickém kraji za roky 2016 – 2017 je u konce. Tečku za ním udělalo slavnostní vyhlášení výsledků a udělování titulů nejlepším projektům. Odborná komise ve dvou kolech hodnocení vybírala vítěze ve čtyřech soutěžních kategoriích....
Celý článek zdeLidé jsou největší kapitál, ale bez dokonalé techniky lze dosáhnout jen velmi špatných výsledků
Správa a údržba silnic Pardubického kraje pracuje v podmínkách, které jsou nezáviděníhodné. Majetek silnic II. a III. tříd má reálnou hodnotu přes 31 miliard korun a je zhruba z 50 % podhodnocen....
Celý článek zdeKřižovatka u Doubravic má novou podobu, řídí ji semafory!
Policie ČR vyhodnotila křižovatku silnice I/36 se silnicí III/3239 jako nehodovou. Nepřehledná křižovatka, kde došlo i ke smrtelnému zranění, se proto změnila. Provoz tu nově řídí semafory. Úprava křižovatky byla hrazena z dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury....
Celý článek zdeNejmodernější stroje a technologie se předvedly na XVI. Silničním veletrhu
Mezinárodní Silniční veletrh každoročně nabízí pohled do oboru silničního hospodářství. Stejně tak každoročně prezentuje novou techniku. V rámci letošního 16. ročníku to bylo stejné, do kontrastu s nejnovějšími technologiemi ale pořadatelé postavili historické exponáty....
Celý článek zdePardubický kraj čeká velký dopravní rozvoj, to zaznělo na VI. Dopravní konferenci
Z jakých zdrojů a jaké projekty financovat? O tom se diskutovalo na VI. ročníku Dopravní konference 2017 v Pardubicích. Představitelé krajských i městských samospráv a zástupci státní správy řešili systém financování a strategie rozvoje dopravní infrastruktury na území východních Čech. Ze strany samospráv tu dokonce zazněly jasné výzvy, například z úst hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického....
Celý článek zdeStavební sezóna silničního hospodářství Pardubického kraje je otevřena naplno
Za poslední tři až čtyři roky dosahuje silniční hospodářství Pardubického kraje velmi dobrých výsledků. Vše souvisí s finančními toky, které do silnic Pardubického kraje jdou. Stát k problematice přistoupil pozitivně. Tři roky po sobě Státní fond dopravní infrastruktury poskytuje podstatnou částku na modernizace a rekonstrukce silnic II. a III. tříd ve vlastnictví krajů. Celkové částky jsou v rozmezí tří až pěti miliard korun. Ty jsou rozděleny m...
Celý článek zdeDvě významné akce v Pardubickém regionu se už blíží, Dopravní konference a Silniční veletrh budou po prázdninách
První ročník Silničního veletrhu se konal v kulturním sále a na silnicích v obci Úhřetice, kterou navštívilo tehdy přes 300 lidí a byl tak položen základní kámen této akce, která se letos bude konat již po šestnácté ve dnech 7. – 8. září....
Celý článek zdeLetošní zima dala silničářům zabrat. Ti už se připravují na opravy zničených komunikací!
Zima byla příliš dlouhá. Silničáři museli vyjíždět k zimní údržbě i na konci dubna. Na silnicích jsou velké škody. Na opravu silnic po zimě bude potřeba až čtyřikrát více peněz než v minulých letech. Viníkem je nejen sněžení, ale především výrazně rozdílné teploty v noci a přes den. Nejdražším byl měsíc leden, náklady na údržbu silnic v rámci prvního měsíce roku byly dokonce nejvyšší za posledních devět let. Krajská Správa a údržba silnic Pardubi...
Celý článek zdePardubice usilují o tři miliardy korun na dopravní uzel, který propojí čtyři módy dopravy
Správa a údržba Pardubického kraje má rozsáhlý záběr. Kromě majetkové správy a údržby silnic se dále zabývá dalšími podstatnými činnostmi. Péče o tyto věci vychází ze základního dlouhodobého konceptu organizace, který vychází z toho, že silniční majetek II. a III. tříd je finančně velmi poddimenzován. Toto je nastavené už z doby, kdy byly silnice státem předány krajům. To se psal rok 2001. Ten deficit k prosté reprodukci je na padesáti procentech...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>