KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Lidé jsou největší kapitál, ale bez dokonalé techniky lze dosáhnout jen velmi špatných výsledků

Lidé jsou největší kapitál, ale bez dokonalé techniky lze dosáhnout jen velmi špatných výsledků

Publikováno: 12.6.2018
Rubrika: Zajímavosti

Správa a údržba silnic Pardubického kraje pracuje v podmínkách, které jsou nezáviděníhodné. Majetek silnic II. a III. tříd má reálnou hodnotu přes 31 miliard korun a je zhruba z 50 % podhodnocen.

„V tom systému chybí zhruba 15 miliard korun tak, aby se silniční majetek dostal do roviny prosté reprodukce. Z toho také vyplývá, že silnice II. a III. tříd, které vlastní Pardubický kraj a naše organizace je spravuje, má velmi špatné známky. Hodnocení 1 až 5 z těch silnic, které jsou známkované 4 a 5 havarijní a nevyhovující je u dvojek více jak 50 %, u trojek více jak 70 %. Pochopitelně tento výsledek generuje oprávněnou kritiku veřejnosti,“ doplnil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Udržet v chodu zmiňovaný majetek je nesmírně náročná činnost. S vydáváním finančních prostředků se musí velmi uvážlivě pracovat. I majetek techniky je nastaven do stejné roviny. Dopravní, mechanizační prostředky a technologie Správy a údržby silnic se nacházejí rovněž na 50 % prosté reprodukce. Miroslav Němec podotýká: „Naše technika nemá úplně špičkový stav. To je právě to bitevní pole, s kterým zápasíme. Technika u naší organizace není zatížena výkonově, ale spíše spolehlivostními faktory. Průměrný kilometrický proběh našich těžkých vozidel na letní a zimní údržbu silnic je kolem 50 – 60 km denně. To je velmi málo. U běžného podnikatelského subjektu s nákladní dopravou je 300 a více km tak, aby bylo možné vozidla udržet na šestileté odpisové lhůtě a zakoupit nová. U nás je cílovou metou desetiletá obměna vozidla. Ta jsou velmi dobře udržována a mají nízký proběh kilometrů. Jde nám o to, aby byla co nejspolehlivější. Na to nepotřebujeme obměňovat každých šest let nákladní automobily. Snažíme se každý rok nakupovat nějakou techniku. Týká se to zejména techniky pro zemní práce a pro údržbu odvodňovacích systémů, stavební činnost. Dále nakupujeme nákladní automobily, které jsou v našem případě univerzální nosiče, kdy vozidlo v zimě funguje pod nástavbou sypače nebo radlice a v létě nasazovány další nástavby jako kropící nebo výspravková souprava. Také se používá korba sypače pro převážení horké obalové směsi pro výspravy vozovek nebo jsou používána jako klasický nákladní automobil. Ročně obvykle obměňujeme čtyři nákladní automobily a snažíme se obměnit dva nakladače.“

Pardubická SÚS představila čtyři loňské nákupy, sypače na podvozcích značek Iveco, Scania, Tatra a pohotovostní vůz Ford Transit.

Správa a údržba silnic Pardubického kraje bude dále vybavovat nakládací techniku izometrickými váhami pro obchodní styk. Posypový materiál totiž odebírá správce I. tříd právě zde. Tato váha by měla být dovybavena na všech cestmistrovstvích Pardubického kraje. V Litomyšli také bude vybudována nová solná hala. „Potřebujeme techniku, lidi, finanční prostředky. Všechny tyto tři věci pro zajišťování údržby silnic v Pardubickém kraji zatím máme. Nyní je doba, kdy nějaké finanční prostředky jsou, tak se snažíme vylepšit i vozový park. Dáváme finanční prostředky i na obnovu našich budov. Budeme zateplovat cestmistrovství a budeme modernizovat sklady na sůl, tak aby se s ní dalo lépe manipulovat,“ řekl náměstek hejtmana a radní pro dopravu Pardubického kraje Michal Kortyš.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (176x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (108x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice