KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    Nejmodernější stroje a technologie se předvedly na XVI. Silničním veletrhu

Nejmodernější stroje a technologie se předvedly na XVI. Silničním veletrhu

Publikováno: 12.10.2017
Rubrika: Stavební stroje, Technologie

Mezinárodní Silniční veletrh každoročně nabízí pohled do oboru silničního hospodářství. Stejně tak každoročně prezentuje novou techniku. V rámci letošního 16. ročníku to bylo stejné, do kontrastu s nejnovějšími technologiemi ale pořadatelé postavili historické exponáty.

Veletrhu své brány vždy otevírá areál Správy a údržby silnic Pardubického kraje v Doubravicích. Právě tato krajská příspěvková organizace Pardubického kraje patří k tahounům v rámci České republiky ve využívání nových technologií. „Jsem velice rád, že se nám při rekonstrukcích silnic daří implementovat moderní technologie, se kterými měli možnost se seznámit i návštěvníci veletrhu. V letošním roce například dojde k výměně povrchů vozovky na silnici od Wonkova mostu po křižovatku se Sukovou třídou v Pardubicích a v příštím roce bude následovat druhá etapa po křižovatku s třídou Míru. Zajímavostí je, že bude využito nanovláken, která zlepší vlastnosti asfaltových souvrství i betonu. Využití této technologie je skutečně ojedinělé, a to nejen v Pardubickém kraji, ale i v celé republice,“ prozradil návštěvníkům veletrhu hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Správa a údržba silnic Pardubického kraje prezentovala také nový kropicí vůz, nové modely představila ryze česká „Tatrovka“ nebo AVIA, která v letošním roce začala vyrábět nejmodernější vozy v Přelouči.

Na další úroveň festivalu poukázal náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš, a to prostor pro navazování odborných kontaktů a obchodních vztahů. „Věřím, že každý si tu najde své místo a své kontakty. Na nás pak už bude, abychom sehnali dostatek finančních prostředků, abychom mohli silnice II. a III. tříd opravovat a využívat možností a schopností silničářů,“ řekl při zahájení veletrhu Michal Kortyš.

Na veletrhu se představilo na 60 firem z oboru silničního hospodářství a dopravy, ale také stavební firmy, výrobci a dodavatelé silniční techniky nebo třeba právě výrobci automobilů. Své místo si tu ale našla i expozice historických traktorů, hasičský autokar Škoda 125 nebo historická stříkačka Sboru dobrovolných hasičů Jenišovice. Obdivovatele si našel i motocyklový kaskadér Pavel Vik, který se postaral o doprovodný program veletrhu.

„Potkali jsme se také se spolkem seniorů, kteří v oboru silničního hospodářství už mnohé udělali. Předali nám svou štafetu. Považuji setkávání s nimi jako cenné, jsou schopni nám upřímně říct, co děláme dobře, nebo naopak špatně,“ doplnil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Děkan Dopravní fakulty Jana Pernera Libor Švadlenka naopak zavedl řeč na mladou generaci. „Naše fakulta si váží, že může být partnerem Silničního veletrhu. Klademe velký důraz na spolupráci s praxí a tady je k tomu výborná příležitost.“

Spolupořadateli Silničního veletrhu jsou Pardubický kraj a jeho příspěvková organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje, garanty pak Ministerstvo dopravy ČR, město Pardubice, Státní fond dopravní infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty, Ředitelství vodních cest ČR a Ředitelství silnic a dálnic ČR. Odbornými garanty Silničního veletrhu se stali Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků, Krajská hospodářská komora Pardubického kraje, Dopravní fakulta Ing. Jana Pernera Univerzity Pardubice a Regionální rozvojová agentura Pardubického kraje.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Nejmodernější stroje a technologie se předvedly na XVI. Silničním veletrhuNejmodernější stroje a technologie se předvedly na XVI. Silničním veletrhuNejmodernější stroje a technologie se předvedly na XVI. Silničním veletrhu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (158x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (88x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství?Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství? (75x)
Velký obdiv zcela jednoznačně patří stavitelům z dob minulých, jejichž důmyslné a propracované stavby po staletí zdobí k...

NEJlépe hodnocené související články

Přehled metod používaných při hodnocení stavu pozemních komunikací (5 b.)
Jen stěží se najde řidič motorového vozidla, který by se nikdy nevyjadřoval ke stavu té či oné pozemní komunikace. Nejča...
Metodika pro termografické měření objektů dopravní infrastruktury (5 b.)
V roce 2016 byla v Centru dopravního výzkumu, v.v.i. (CDV) vytvořena metodika pro termografické měření objektů dopravní ...
Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice