Dálniční most na D47 (D1) přes Odru a Antošovické jezero
Dálnice D1 (dosud označovaná jako D47) prochází v úseku mezi Ostravou a Bohumínem záplavovým územím řeky Odry. Dálniční most přes Odru a Antošovické jezero o 14 polích má celkovou délku 605,6 m. Ve střední části, kde most přechází řeku Odru, je použita zavěšená konstrukce s jedním pylonem s rozpětím největšího pole 105 m, v krajních polích je spojitá trámová konstrukce s rozpětím polí od 21,5 do 39,4 m. Jedná se o předpjatou betonovou konstrukci, pylon je spřažený ocelobetonový. V krajních polích jsou dvě samostatné dvoukomorové konstrukce pro každý jízdní směr. Dolní deska je v příčném řezu zakřivena.
Investor:
Generální dodavatel/sdružení:
Subdodavatelé:
Výška nosníku činí 2,2 m. V místech zavěšené části je provedena jedna konstrukce se závěsy umístěnými v jedné rovině v ose mostu. Komorové nosníky jsou zde vzájemně propojeny příčně předepnutou deskou a v úrovni dolního pásu prefabrikovanými vzpěrami umístěnými po cca 6,0 m. Závěsy poloharfového uspořádání jsou v úrovni trámu kotvené do kotevních bloků desky mostovky a v horní části pylonu do ocelového sloupu osmiúhelníkového průřezu, který je spřažený s vnějším betonovým pláštěm. Závěsy systému VSL jsou sestavené z 55 až 91 lan ∅ 15,7 mm s vícenásobnou protikorozní ochranou.
Zařazeno v kategoriích:
Články o této stavbě:
- NÁZOR: Kritický pohled na zavěšený most přes Odru na dálnici D47 mezi Ostravou a Bohumínem, oceněný titulem „Stavba roku 2008“ (8.10.2009)
- ODPOVĚĎ: Vyjádření k článku „Kritický pohled na zavěšený most přes Odru na dálnici D47“ (8.10.2009)
- Most přes Odru je Dopravní stavbou roku! (27.11.2008)

