KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Znovuotevření mostu přes Drnový potok v Klatovech

Znovuotevření mostu přes Drnový potok v Klatovech

Publikováno: 14.12.2009
Rubrika: Mosty

Od 10. prosince 2009 můžete v Klatovech přejet po nově zrekonstruovaném mostě přes Drnový potok, který byl postaven v roce 1937. Součástí této rekonstrukce byly i opravy přilehlých chodníků v návaznosti na autobusové zastávky v Nádražní ulici a nábřeží kpt. Nálepky. Opravou rovněž prošlo parkoviště v Nádražní ulici. Zhotovitelem stavby je společnost SMP CZ.

Ing. Martin Doksanský, ředitel SMP CZ, k stavbě mostu poznamenal: „Nosná konstrukce vykazovala závady degradace betonové nosné konstrukce a celkově byl most ve špatném technickém stavu. Jedinou možností, jak jej zachovat, bylo zdemolovat původní nefunkční nosnou konstrukci a vybudovat novou – opět železobetonovou.“ A dále vysvětlil: „Nejprve jsme tedy rozbourali nosnou konstrukce, opěry nám zůstaly a pomocí injektáže je bylo potřeba zpevnit. Po odbourání vrchní části se teprve zjistilo, jak to vlastně skutečně je se stavem opěr. Domyslet přesně, jak vše injektovat, to byl jeden problém. Druhým problémem byl skutečný průběh inženýrských sítí. Vzhledem k tomu, že součástí stavby bylo i vybudování dalších parkovacích míst, tak naším úkolem bylo také mimo jiné přeložit jeden komunikační kabel O2, což nebylo jednoduché.“

Rekonstrukce byla zahájena letos v srpnu a díky ní je nyní nosnost mostu v Klatovech bez omezení. Jeho životnost je plánovaná na dalších 80 – 100 let. A nejen to. Bezpečnější je rovněž dopravní napojení stavby na městskou silniční síť. Řidiči ocení také lepší přehlednost a dobré dopravní značení – což by mělo zvýšit bezpečnost provozu. Přes všechny zásahy je profil řečiště Drnového potoka beze změny, čímž byl splněn požadavek povodí z hlediska ochrany životního prostředí.

Starosta města Klatovy Mgr. Rudolf Salvetr uvedl: „Od roku 1998 se poukazovalo na špatný technický stav mostu. Je to objekt, místo v dané lokalitě města opravdu hodně dopravně zatížené, které si opravu jistě zasloužilo. Most má nyní větší poloměry otáčení, než měl ten původní. To jsme mohli vidět hned při jeho otevření minulou sobotu. Díky této rekonstrukci se velmi odlehčilo v okolních ulicích a křižovatkách a tato část města se výrazně zprůjezdnila.“

„Za mimořádně významné považuji také to, že přibyla parkovací místa, přechod pro chodce a chodník směrem k autobusové zastávce,“ sdělil Mgr. Salvetr.

Data a fakta
Výstavba mostu

  • Přeložky inženýrských sítí (08/2009)
  • Demolice mostu (zábradlí, chodníky, vozovka, římsy, mostovka, úložné prahy) 08/2000
  • Mikropiloty (08/2009)
  • Armování, bednění a betonáž úložných prahů (09/2009)
  • Osazení prefabrikovaných nosníků nosné konstrukce (09/2009)
  • Betonáž příčníků a petlicových spojů nosníků (10/2009)
  • Izolace vozovky (10/2009)
  • Armování, bednění a betonáž římsy (11/2009)
  • Osazení kamenných obrub (10/2009)
  • Betonáž chodníků (10-11/2009)
  • Vozovka 11/2009)
  • Osazení zábradlí na mostě (11/2009)
  • Ochranné nátěry betonových konstrukcí, asfaltové zálivky (11/2009)
  • Dokončovací práce (11-12/2009)
Identifikační údaje
Název mostu Most přes Drnový potok
Investor a objednatel Město Klatovy
Uvažovaný správce mostu Město Klatovy
Projektant Ing. Daniela Škubalová – projekční kancelář
Základní údaje o mostě
Délka přemostění 9,80 m
Volná šířka mostu 11,50 m
Šířka mezi obrubami 7,00 m
Šířka chodníků 2, 25 m
Výška mostu 3,80 m
Plocha mostu 112, 7 m2
Cena projektu 13 249 000 Kč včetně DPH


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Slavnostní otevírání mostu v Klatovech se konalo za vydatného deště.Slavnostní otevírání mostu v Klatovech se konalo za vydatného deště.Slavnostní přestřižení pásky. Vlevo Ing. Martin Doksanský (g.ř. SMP CZ a.s.), vpravo Mgr. Rudolf Salvetr (starosta města Klatovy), uprostřed moderátor akce Jiří Kokmotos.Slavnostní přípitek a zajímavé proslovy již probíhaly v útulném prostředí restaurace v Kuturním domě.Slavnostní přípitek a zajímavé proslovy již probíhaly v útulném prostředí restaurace v Kuturním domě.Slavnostní přípitek a zajímavé proslovy již probíhaly v útulném prostředí restaurace v Kuturním domě.Slavnostní přípitek a zajímavé proslovy již probíhaly v útulném prostředí restaurace v Kuturním domě.Slavnostní přípitek a zajímavé proslovy již probíhaly v útulném prostředí restaurace v Kuturním domě.Zrekonstruovaný most přes Drnový potok v Klatovech slouží veřejnosti od 10. prosince 2009.Zrekonstruovaný most přes Drnový potok v Klatovech slouží veřejnosti od 10. prosince 2009.Zrekonstruovaný most přes Drnový potok v Klatovech slouží veřejnosti od 10. prosince 2009.Zrekonstruovaný most přes Drnový potok v Klatovech slouží veřejnosti od 10. prosince 2009.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice