KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Mosty    Zlínský kraj zprovoznil nově zrekonstruovaný most v Bojkovicích

Zlínský kraj zprovoznil nově zrekonstruovaný most v Bojkovicích

Publikováno: 14.10.2010, Aktualizováno: 25.10.2010 09:22
Rubrika: Mosty

Zlínský kraj dnes otevřel opravený silniční most v Bojkovicích na Slovácku. Ředitelství silnic Zlínského kraje, které je příspěvkovou organizací hejtmanství, tak završilo více než půlroční rekonstrukci, jež si vyžádala téměř 55 milionů korun. Dnešním dnem tak končí mostní provizorium, které motoristé využívali po dobu oprav frekventovaného mostu, řekl ČTK mluvčí hejtmanství Milan Plesar.

Původní most přes řeku Olšavu a navazující úseky silnice druhé třídy II/495 byly de facto celkově přestavěny. Změna umístění nového mostního objektu si vyžádala směrovou a výškovou úpravu navazujících úseků silnice v celkové délce 176 metrů a součástí přestavby mostu byly i přeložky vodovodu, plynovodu, veřejného osvětlení a místního rozhlasu. Hejtmanství na tuto stavbu získalo dotaci 46,5 milionu Kč z Evropské unie a 2,7 milionu korun ze státního rozpočtu. Zbylé náklady uhradil Zlínský kraj.

"Do oprav silnic a mostů ve všech okresech Zlínského kraje bylo během uplynulých tří let investováno více než 1,5 miliardy korun. Tyto investované peníze se kromě zvýšeného komfortu při přepravě projevují také na zvýšení bezpečnosti provozu," uvedl při otevření mostu náměstek hejtmana Libor Lukáš. Upozornil také na historii mostu, který byl například za druhé světové války spolu s místním zbrojním podnikem terčem leteckého bombardování.

Do správy Ředitelství silnic Zlínského kraje patří 708 mostů. Jejich celkový stav se podle silničářů rok od roku zlepšuje. Letos byly v havarijním stavu v kraji čtyři mosty, oproti loňskému roku je to o dva méně. Počet mostů s hodnocením velmi špatný se snížil z 60 na 36. Loni investovalo Ředitelství silnic Zlínského kraje do oprav a staveb nových mostů přes 181 milionů korun. Na drobnější stavební údržbu mostů pak bylo vynaloženo dalších 11,5 milionů Kč. Letos plánovalo ředitelství silnic do mostů investice asi za 100 milionů korun a na údržbu dalších 11 milionů Kč.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Diskuse

Zlínský kraj zprovoznil nově zrekonstruovaný most v Bojkovicích

Pěkný most, ale na přechody pro chodce zapoměli
Je to pěkná stavba i statutární náměstek L. Lukáš krásně tleskal při otevírání mostu, ale co je velkou ostudou nejsou před mostem ani za mostem žádné přechody pro ch...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 25.10.2010 17:50vstup do diskuse >>

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ocelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěnýchOcelové mostnice – moderní alternativa mostnic dřevěných (83x)
Ocelové mostnice jsou moderní alternativou pro dřevěné mostnice, které jsou nákladné a náročné na údržbu. Ocelové mostni...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (56x)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Volný mostní průřez dle ČSN 73 6201:2008 a bezpečnost provozování dráhy (54x)
Volný mostní průřez (dále jen VMP) zavedený normou ČSN 73 6201:2008 kontinuálně z hlediska bezpečnosti železnice navazuj...

NEJlépe hodnocené související články

Most přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představujeMost přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v Pirně se představuje (5 b.)
Článek představuje stavbu mostu přes údolí Gottleuby (Gottleubatalbrücke) v rámci přeložky spolkové silnice B172 v Pirně...
PONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mostyPONVIA CONSTRUCT s. r. o.: nejen provizorní mosty (5 b.)
Společnost PONVIA CONSTRUCT s. r. o. je českou stavební společností. Součástí širokého portfolia služeb a činností ve st...
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČRMostní závěry s jednoduchým těsněním spáry v ČR (5 b.)
Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry – druh 4 dle TP 86:2009 jsou nejvíce používané na novostavbách a rekonstrukcí...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
ODPOVĚĎ: K vyjádření prof. Ing. Jiřího Stráského, DSc., ke kritice zavěšeného mostu přes Odru – uveřejněno v časopise Silnice Železnice, v čísle 4/2009 (2x)
Cílem kritiky je, aby naše stavby byly trvanlivé s minimální údržbou, hospodárné a aby si investor, projektant a zhotovi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice